Pionan skrev 2009-12-23 07:51:05 följande:
Jag har också den vagnen! Köpte den till första, nu har den använts av ett annat barn och vi har just fått tillbaka vagnen och ska ha den till vårt andra barn. Vagnen ser fortfarande som ny ut. Har råkat ut för några punkteringar, men jag älskar ändå luftdäck! Var lite avundsjuk på vänner med sådant där handtag som man kan svänga över, men ärligt- det är rätt lätt att svinga runt hela insatsen och byta håll om det behövs, vi har gjort det mycket, även med barnet i. Vi har också mjukliften till vår och det funkar bra. Det är inte så lång tid de åker i liften, vår gjorde det bara till ca 5 månader sedan blev det åkpåse. Det fungerar ju så bra eftersom man ändå kan fälla ner hela ryggen. Det allra bästa är ju varukorgen under! Vi släpade antagligen all vår mat under 2 års tid under den där vagnen. Man får plats med mycket!
Oj, hade hört det var lätt att vända insatsen, men inte så lätt att man kan göra det med barnet i. Är det så känns det ju inte som några problem alls att ha så jämfört med vändbart handtag :)
Härligt att kunna släpa massa mat med sig i vagnen, det kommer sambon älska.
Dahlia skrev 2009-12-23 08:27:45 följande:
Vi hade aldrig problem med däcken. Nä, vi hade ingen quadrolift till utan en vanlig mjuklift. Men om det blir classic sport igen så funderar jag på en quadrolift. Tror att de är nya va?
Ok, vad bra.
Vet inte hur nya de är. Men när man kollar på emmaljungas hemsida är det quadroliften eller hårdlift som finns att välja till så antagligen har de bytt ut mjuklift mot quadrolift. Tycker den verkar jätte bra eftersom den har så många funktioner, och vad jag hört så ligger ju barn inte så länge i liftar så då är det bättre med en man även kan använda till annat som åkpåse då de vill börja sitta upp osv. :)
Börjar känna mig allt mer övertygad på att vi ska köpa en Emmaljunga classic sport nu, känns som den är värt varje krona :)