Bråk igen om julen :-(
Hej, jag har många problem med min dotter som är 13 men tror hon är 16 och tuff. Vi har många instaser via soc och BUP väntar i januari. Mennu gäller det julen och resa bort 1,5 dag.
Förra julen va samma sak, hon gjorde julafton till ett h*vete rent utsagt med hennes agerande och bråkande att jag inte gav henner cigaretter!. Då var vi på en båtresa 2 dagar.. hela resan var surt.
I år ska vi åka till deras mormor och morfar och mion bror och hans barn 10 mil bort. Hela veckan har hon varit glad, handlat julklappar till mig också och kvittrat. Men nu när det närmar sig så fick jag nyss ett samtal och flera sms att får hon inte åka hem på juldagen tidigat så följer hon minsann inte med.
Så nu är bråket igång och man sitter bara å gråter. Hennes syskon blir ledsna för alla ser fram emot att ge sina julklappar.. Men hon har nu uttalat att åker vi hem på lördagen och inte på fredagen ska hon va sur och elak mot alla.
Tyvärr vet jag det blir så också.. hon är bara glad och trevlig när det blir som hon själv har planerat och tänkt ut.. om inte.. ja då blir det raka motsatsen. Så hennes planering var att åka hem själv med bussen på juldagen för att träffa hennes vän, som hon träffar alla andra dagar.
Finns ju inget annat att göra än att ta med henne och försöka ignonera för alla andras skull.. man har ju själv tagit lån för att ge julklapp som önskas.. så man kan tycka att ibland får dom ställa upp för andra.
Ville mest se om det fanns andra med samma problem och bråk? Snacka om Julångest nu.. man tappade glöden helt. *suck*
/Kia - en kämpande tonårsmamma