Väntar en pojke och känner mig ledsen och besviken
Har precis fått veta att det är en liten pojke i min mage. Min första känsla var sorg och besvikelse... jag vill verkligen inte känna så här, tycker allt känns jobbigt just nu.
Vi har en liten kille sedan innan som jag såklart älskar över allt annat, han är det bästa som finns och jag tvivlar inte en sekund på att jag kommer älska denna lilla kille precis lika mycket. Men jag är väldigt tjejig av mig och jag känner verkligen sorg att inte få göra toffsar, köpa rosa kläder och leka med docker med en dotter.
Just nu känns det som att jag inte kan slute gråta. Vet att det kommer att gå över och att jag kommer att så småning om längta efter den lilla pojken, men just nu kan jag inte känna någon glädje.
Förstår att detta kan provocera många men det är verkligen inte det jag vill. Förstår att det finns många som kämpar för att över huvud taget få ett barn. Och jag känner mig verkligen välsignad att över att ha kunnat bli gravid 2 gånger.
Vet inte vad jag vill få ut av denna tråd, kanske bara se om det är någon som kan förstå eller om jag är ensam med mina känslor.
Vill inte ha några elaka eller dömmande inlägg, mår tillräckligt dåligt över hur jag känner.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-29 13:33
Vill bara förtydliga mig att den här tråden inte handlar om könsroller och vill ni disskutera huruvida killar kan ha rosa klänning och toffsar så vänligen gör det i en annan tråd som är bättre lämpad för det. Vill heller inte ha påhopp från personer som tycker jag är otacksam mm. Förstår att folk kan känna sig provocerade men det är återigen inte min mening. Vill ventilera detta med personer som känner lika dant. SNÄLLA ni andra respektera detta och skriv inte i tråden!!!! Vet att detta är ett fritt forum och alla får uttrycka sin åsikt, men återigen nu ber jag er att INTE skriva.
Tack för att ni respekterar detta!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-29 18:00
Från och med nu kommer vi i den här tråden som förstår varandra att ignorera inlägg som inte hör hemma här, så gör er icke besväret att skriva