• Nyfiken gul

Vad gör man med nya BH:ar som tappat byglarna i tvätten?????

Alltså nu är jag less....

Har tre hyfsat nya bh:ar som bygeln har åkt ur från..... De är tvättade kanske högst 4-5 ggr o alltid i tvättpåse....

Ett hål syns i kanten där bygeln åkt ur...

Vad ska man göra??? kan man på något sätt "rädda" dessa bh:ar eller är det bara att kasta dom??

Byglarna har åkt ur i tvätten OCH vid användnig... hittade en bygel "fastklistrad" upptill på bröstet en kväll när jag tog av mig tröjan...

Det var dyra saker också... jag har verkligen ingen lust att "kasta bort" ca 800 kr.....

Har försökt att stoppa tillbaka bygeln o sy ihop hålet med resultatet att bygeln stuckit iväg ut efter nån veckas användning likförbannat.....

• Svar på tråden Vad gör man med nya BH:ar som tappat byglarna i tvätten?????
  • Älskarlivet

Hjälper det inte om du har dom i BH-påse? Eller det har du kanske redan? För då kan dom inte åka runt på samma sätt...
    Min mamma förstörde sin tvättmaskin av en sån bygel....

• Nyfiken gul

att byglarna stack vid tvätten beror nog mest på att bygeln redan innan nött ett hål i kanten o tvätten hjälpte nog bara till att få ut bygeln....

har stora o tunga bröst så jag måste ju dessutom ha bygel också....

• Älskarlivet

Det förstår ajg att det inte är kul när dom går sönder. Dåligt! Det är ju inte direkt billigt när man då som du får ha större och "speciellla" BH:ar....

Men rekommenderar sån påse om du inte redan har det. Finns att köpa överallt.... H&M, Kapphal, och såna affärer. Brukar ligga vid underkläderna.

• Beanie

Känner igen det där! det enda e ju att handtvätta men det känns inte som om de blir rena på riktigt då, tycker jag.
    Verkligen skitdålig kvalité på alla bh:ar jag köpt trots stora prisskillnader! Det e inte så skönt o gå med en bygel som sticker ut under tutten eller vid armhålan!

• Nyfiken gul

jag undrar om det verkligen är tvätten som gör att byglarna sticker?

Tvättar alltid i tvättpåse (ett gammalt örngott jag sytt fast kardborrband på) och jag kör alltid 40-grader eller lägre temp..... o centrifugerar aldrig dyra bh:ar... de får dropptorka..

• Linda1976

Ifall ni inte tvättar dem i maskin, så vill jag tipsa om att längs alla byglar, och där det lätt blir lite solkigt smeta på Yes diskmedel. Låt ligga en liten stund och tvätta sen för hand. Blir mycket fräschare!!

• Alle

Nyfiken Gul - jag skulle försöka reklamera, en dyr BH ska ju hålla bättre än så.
    De som har gått sönder vid vanlig användning borde inte vara några problem, men OM du har tvättat dem i maskinen och tvättrådet säger handtvätt så kan du få problem.
    Men försök i alla fall!

• sisley

Jag brukar tvätta bh:ar för hand för jag har haft samma problem som du ts. Det var skitirriterande att känna hur bygeln skavde mot huden för den ville aldrig stanna kvar efter att den fallit ur...

• Alle

Jag har drabbats av det själv, men det är många år sen nu, och det är sååå irriterande. Särskilt när det är en av favoriterna som går sönder!

• Nyfiken gul

reklamera skiter jag i

mest bara nyfiken om det är någon som har tips på vad man kan göra med de bh:ar som redan är förstörda??

Jag köper aldrig bh:ar som ska handtvättas.... de flesta av mina står det 30 eller 40 graders tvätt i , ett par stycken till och med står det 60 grader i också...

Svar på tråden Vad gör man med nya BH:ar som tappat byglarna i tvätten?????