• Ladyn

Sol+varmt+billigt i Januari??

Vi håller på att gå in i väggen här hemma, stressar snart ihjäl oss, behöver komma bort!! Då jag är hemma och är mammaledig så har vi ju inte pengar i överflöd direkt, men någonstans borde vi ju kunna komma.

Så hjälp, vart lyser solen varmt och skönt i januari + att det är relativt billigt att leva och bo? Vi har barn på 1 och 5 år, är som sagt bara ute efter att komma bort till sol och bad!!

• Svar på tråden Sol+varmt+billigt i Januari??
  • Ladyn
    bomullshuve skrev 2009-12-22 21:34:16 följande:
    Thailand.
    Hm ja där borde ju solen lysa och värma då
    Men inte speciellt billigt att ta sig dit va?
  • bomullshuve

Tja det beror ju på. Det finns ju ofta billiga sista minuten resor och sådär... Samtidigt sparar du in de pengarna på mat och boende som nästan är gratis där...
    Jag skulle tro att två veckor i Thailand kostar lika mycket som en vecka i grekland eller liknande (fast de har ju inte varmt nu)....

• Ladyn
    bomullshuve skrev 2009-12-22 21:38:57 följande:
    Tja det beror ju på. Det finns ju ofta billiga sista minuten resor och sådär... Samtidigt sparar du in de pengarna på mat och boende som nästan är gratis där... Jag skulle tro att två veckor i Thailand kostar lika mycket som en vecka i grekland eller liknande (fast de har ju inte varmt nu)....
    Ja kanske det, men nu kikade jag runt som hastigast och hittade inte nå speciellt billigt, tyvärr Sen är det ju längden på flygresan, typ 12 tim med två barn kan nog bli rätt jobbigt

Något mer förslag? Någon?
  • micki

Egypten

Det går resor ner för under 2000 med hotell per person sista minuten.
    När det inte är i sista minuten så ligger det mellan 3500-5500 per pers om man nöjer sig med 3stjärnigt.

Egypten i Januari är ungefär som en svensk sommar, fast kyligare på nätterna. Ungefär 5 timmars flygtid.

• Ladyn
    micki skrev 2009-12-22 21:55:08 följande:
    Egypten Det går resor ner för under 2000 med hotell per person sista minuten.När det inte är i sista minuten så ligger det mellan 3500-5500 per pers om man nöjer sig med 3stjärnigt.Egypten i Januari är ungefär som en svensk sommar, fast kyligare på nätterna. Ungefär 5 timmars flygtid.
    Å men det lät ju riktigt intressant
    Vad kostar det där nere då?
  • Ladyn
    micki skrev 2009-12-22 21:55:08 följande:
    Egypten Det går resor ner för under 2000 med hotell per person sista minuten.När det inte är i sista minuten så ligger det mellan 3500-5500 per pers om man nöjer sig med 3stjärnigt.Egypten i Januari är ungefär som en svensk sommar, fast kyligare på nätterna. Ungefär 5 timmars flygtid.
    Och förresten, VART hittar man dessa billiga sista minuten resorna med hotell?
    Jag hittar ju inga...
  • micki

Tyvärr har priserna stigit det senaste och vad det kostar beror på vilken stad man reser till. Men i Hurghada kostar en måltid ca 40 kr per person om vi ska dra till lite extra. En öl går på ca 15 kr och en läsk omkring 10 kr.
    Souvenirerna varierar väldigt eftersom de oftast inga fasta priser har. Men en sjal kring 20 kr och vattenpipa för 200. Men sen betalar en del summan x20 så det beror lite på vad man är beredd att ge.

Enligt en priskoll ligger Egypten på 34 av svenska 100. Dvs mer än hälften så dyrt som Sverige.

Rekommenderar nog El Gouna till en barnfamilj som er. Lugnt och vackert och vill man se mer av vardagslivet och myllret så kan man åka in till Hurghada som tar ca 30 min. Kostar mellan 5-20 kr med lokalbuss.

Hoppas att ni får en trevlig resa vart ni nu än åker!

• Ladyn
    micki skrev 2009-12-22 22:25:50 följande:
    Tyvärr har priserna stigit det senaste och vad det kostar beror på vilken stad man reser till. Men i Hurghada kostar en måltid ca 40 kr per person om vi ska dra till lite extra. En öl går på ca 15 kr och en läsk omkring 10 kr.Souvenirerna varierar väldigt eftersom de oftast inga fasta priser har. Men en sjal kring 20 kr och vattenpipa för 200. Men sen betalar en del summan x20 så det beror lite på vad man är beredd att ge.Enligt en priskoll ligger Egypten på 34 av svenska 100. Dvs mer än hälften så dyrt som Sverige.Rekommenderar nog El Gouna till en barnfamilj som er. Lugnt och vackert och vill man se mer av vardagslivet och myllret så kan man åka in till Hurghada som tar ca 30 min. Kostar mellan 5-20 kr med lokalbuss.Hoppas att ni får en trevlig resa vart ni nu än åker!
    Åh tusen tack!
    Ska genast kolla upp El Gouna!
Svar på tråden Sol+varmt+billigt i Januari??