• Ninnis75

Pudendusblockad och bäckenbottenbedövning.Någon som fått det?Hur vanligt är det?

Hej

Jag undrar bara om någon har erfarenhet av bäckenbottenbedövning och/el pudendusblockad. Är det valigt el vad gäller? Någon som fått det ena eller det andra vid förlossning? Jag undrar lite bara.

• Svar på tråden Pudendusblockad och bäckenbottenbedövning.Någon som fått det?Hur vanligt är det?
  • MammaHela

Jag fick det med dottern som är född 00, inte med de två som är födda senare.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Livshlädje

Jag fick det, för att jag skulle kunna låta bli att krysta en stund, men det hade noll effekt.

• Ninnis75

Jag får för mig att det inte är så vanligt eller så hör man inte talas om det lika mycket som t.ex epidural.

• Coursell

Skrev just detta i en annan tråd. Kopierar in

Är det den som går under namnet "västerviksbedövningen" så är det den enda jag kan rekomendera
    Fick den sent med första barnet...(var öppen 10 men hade en liten kant kvar) och då äntligen släppte lite smärta och jag kunde börja krysta. Det var också den enda bedövningen jag fick.
    När jag fick 3:an så hade jag förlossningsskräck (hemsk förlossning med nr 2) och fick då planerad igångsättning dagtid då det fanns rutinerad personal som kunde sätta just den bedövningen.
    Fick den två gånger då och hade knappt ont (förlossningsmässigt sett )

Jag tycker den är helt underbar, men man behöver en reservplan ifall den inte går att sätta. Fostervattnet måste vara klart, annars får man den inte.

Svar på tråden Pudendusblockad och bäckenbottenbedövning.Någon som fått det?Hur vanligt är det?