• Arla

Missfall eller mens?

Hej allihopa!
    Min kropp har varit lite konstig, vi hade planerat att börja försöka göra barn förra månaden.
    Kände mig väldigt konstig i kroppen dagarna innan bim och när mensen inte kom punktligt som den brukar blir man ju lite fundersam. Jag grav testade några gånger men det visade bara negativt. Då förjar man ju tro att man har förträngt mensen bara för att man så gärna vill bli gravid. 8 dagar efter bim testade jag med cb och då tyckte jag mig kunna se ett +.
    Vet inte om det var inbillning eller ej....
    Sen i söndags på dag 11 kom det massor av blod precis som mens när den är som rikligast. Vet inte om det var mens eller ett väldigt tidigt missfall.

Om det var mens så är det ju skönt att den äntligen kom eftersom den alltid har varit så punktlig.
    Om det vat ett missfall så vet jag ju att jag kan bli gravid och jag hade ju ändå inte vant mig vid tanken eftersom jag inte visste att jag var gravid...

Det är bara att fortsätta tillverkningen!

Lycka till alla

• Svar på tråden Missfall eller mens?
  • Annelie K

Kunde själv ha skrivit ovanstående inlägg...
    Samma sak för mig. Tyckte mig ana ett svagt plus på CB, men sen blödde jag bara några dagar senare, men VÄLDIGT LITE; jag brukar blöda massor vid mens.

Man undrar ju....

• Puppy070

AnnelieK: Tycker du ska prova och testa igen...

• Arla

Om det var så att det var ett missfall. När kan vi försöka igen? Måste jag vänta på nästa mens eller är det inte ens möjligt att det kan "ta sig" innan nästa mens?

• Evangeline

Till mig - som fick ett tidigt missfall i måndags - sa de på gynjouren att man kan blöda i upp till två veckor men att man kan bli gravid direkt igen så fort man slutat blöda för det kommer ju en ägglossning innan nästa mens kommer.
    Dock ligger ju grav.hormonerna kvar i kroppen och hindrar ett tag.
    Jag har ingen koll direkt, men det var vad de sa till mig.
    Kram till dig om det nu visar sig ha varit ett missfall, och grattis till + annars!!!

• Maule

Hmmm, så var min kropp denna månaden. Allting kändes annorlunda, vanligtvis känner jag nästan ingenting inför mensen. Nu hade jag värk i brösten, ont i magen... och mensen var sen. Har funderat på precis samma sätt som du gjort Arla. Det kan ju vara både positivt och negativt.

Nya friska tag nästa ÄL

• Arla

Hur länge är det normalt att blöda efter ett missfall?

• Annelie K

Måste man ha ont av missfall?

• Sweetie

Mittn senaste missfall så blödde jag bara 2 dagar.. men då blödde jag jättemycket! Hade inte jätteont.. men ont hade jag.. som en jävlig mensvärk! Sen tre dagar senare när jag varit på akuten för att se om jag behövde skrapas, så såh BM att det fanns lite "vätska", blod, kvar.. så 4 dagar efter mitt mf så fick jag en lite blodblandad flytningar bara..

MEdans mitt första mf så blödde jag konstant i en vecka..

Det är så olika...

Men jag håller tummarna att allt går bra för dig!

Kramizz Sweetie

• vårsol

Om missfallet är så tidigt så är det ingen fara, det läker av sig självt och om du ringer till mvc så kommer de säga att du inte behöver komma dit.

• Piraja

Jag brukar ha en regelbunden cykel på 33-35 dagar. 34 dagar efter MF kom mensen som den skulle. Skönt tänkte jag, nu är man tillbaks i de gamla gängorna. Men nästa mens kom inte som den skulle. Testade negativt på dag 38 men tänkte att det kanske var för tidigt. Hade tänkt testa ikväll igen (dag 43), men det behövs inte längre... Funderar ändå på om det kanske, kanske var något där.

• Evangeline

Jag är inne på dag 4 med rikliga blödningar, men har inte ont och har inte haft det heller. De var jätteförvånade, men jag har bara haft som lite svag mensvärk i ryggen andra dagen.....

• Arla

Jah gjorde ett nytt grav test i går när jag kom hem efter jobbet. I går var det ett solklart -. Kan det stämma att gränsen är så låg med cHG att det inte visar nåt? Eller hur fungerar grav test efter missfall? Någon mer som har grav testat alldeles efter tidigt missfall?

• Optimisten

När man är gravid stiger cHG nivån jättesnabbt varje dag och den förklaringen jag fick när jag har haft missfall är att den sjunker ännu snabbare när ett missfall inträffar, så det verkar som du varit gravid och fått ett tidigt missfall.
    Min egen teori om hur lång tid man skall vänta är att det är ingen ide att fundera på att vänta. Är kroppen redo så blir det något, annars ser kroppen själv till att man inte blir gravid.
    Lycka till nästa månad.

Svar på tråden Missfall eller mens?