vedens skrev 2009-12-23 16:50:56 följande:
Förhöjda leverprover kan förklara blåmärken. Ett förhöjt PK till följd av leverpåverkan kan vara förklaringen och det är värt att utreda om så är fallet. Det verkar som om det är dags för dig att be ditt imunförsvar att hålla sig på mattan och bara andripa virus och annat oknytt och låta kroppsegna celler vara ifred
ja precis.
en läkare tror att det är metaboliskt, alla värdena har vart lite förhöjda, altså asat, alat och den sista, fast den var bättre sist.
när jag fick diabetes och struma för 6 år sen låg alat på 1.3
när jag fick barn för 1,5 år sen låg alat på 0.43 (om det är alat som ska ligga under 0.76) sen fick jag jättemycket blod och nu då 1,5 år senare låg det på 1.07 och en månad senare på 1.8
men vi ska se nu vad hepatitproverna visar, jag mår inte illa, har gula ögonvitor och sånt iaf.
gjorde ett bukultraljud för en vecka sen pga en stor klump jag har i magen, alla verkade helt förfärade, men det var som jag läst om, min njure!
fick papper igår från speckirurgen som misstrott mig och skrev att den var helt normal.
den är precis under levern, men när jag upptäckte klumpen fick jag panik, och plussade ett och ett, levervärden och nu en stor knöl!
han som gjorde ul gjorde det över hela magen, tror du att speckirurgen hade stet om det var nåt avvikande på levern?
det kanske man inte ser, för den är väl mer under revbenen...?