• Anonym

Jag är hemligt kär i en kollega..

Jag tror jag får nåt fel snart. Jag är sådär pirrigt kär i en kollega men han vet ingenting och han är upptagen med en tjej. Jag kan alltså inte göra nåt åt mina känslor för jag skulle aldrig vilja förstöra nåt för dem, men jag blir tokig av det här.
    Han är SÅ fin och precis min typ. Jag får absolut känslan av att han gillar mig också men han kan ju inte heller göra så mycket av det för att situationen ser ut som den gör. Jag vet inte om han känner som jag men nåt finns där. Det är små händelser som skvallrar om det, men väldigt små. Ingen av oss har i ord eller tydlig handling visat nåt som nån annan skulle kunna märka, knappt vi själva.

Vad ska jag göra?! Nån som varit med om nåt liknande? Jag blir knäpp snart! Jag vill bara slänga mig om halsen på honom och göra allt det där jag fantiserar om.

• Svar på tråden Jag är hemligt kär i en kollega..
  • Aiwendil

Han är upptagen! Låt honom vara!

Minus 10,1 kg
  • Anonym (Låt bli!!)

Det är lätt att säga, men låt bli! Snälla!

Har själv varit med om detta, men jag var flickvännen!
    Vi hade det superbra innan den där tjejen började flörta lite grann.
    Han var med på noterna såklart!

Fick sedan reda på att dom hade haft sex.
    Jag lämnade han utan tvekan!
    Dom blev sedan ett par i ca 2månader.

Det var inte lika spännande längre, och han gjorde ALLT för att försöka få mig tillbaka, men nej! Tilliten försvann!
    Jag har ALDRIG blivit så sårad!!! Och jag hoppas denna tjejen slipper det också!

Men ja, kanske är det annorlunda här!
    Hoppas det löser sig iallafall!

• Anonym (Lissie)

Låt honom vara tills han själv i så fall tar ett beslut av respekt för både dig själv, honom och hans nuvarande . Vill han inleda något så hoppas jag att han i så fall avslutar det snyggt med den han är tillsammans med nu.
    Annars kanske han bara leker lite och sen smyger tillbaka till sin sambo och då blir det en enda soppa av allt.

Men jag förstår dig för jag går efter principen "Se men inte röra" och håller avstånd

• Anonym

Kör på säger jag!

Det är inte din uppgift att vårda andras relationer (såvida du inte är kompis med hans tjej). Vill du ha honom får du nog lägga in en liten diskret stöt och se vilken typ av reaktion du får.

Strunta i moralmaffian här. Så fort de åker på charter har de ändå glömt alla fina ord...

• Aiwendil
    Anonym skrev 2009-12-23 15:00:46 följande:
    Strunta i moralmaffian här. Så fort de åker på charter har de ändå glömt alla fina ord...
    Hahaha... dagens skratt! Tack för den!
    Minus 10,1 kg
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-12-23 14:08:58 följande:
    Vad ska jag göra?! Nån som varit med om nåt liknande?
    Hahaha. Nej du är nog den första!

Det ligger nog närmare sanningen att ALLA har varit kära i en kollega eller liknande :)

Man kan se det som att det är naturligt att bli kär i folk titt som tätt, och inte tro att man av nån anledning måste göra något åt det varje gång. Har man en partner som önskar att man är trogen så får man försöka vara det.

Jag är förälskad i tre, fyra kollegor just nu, såpass att jag kan fundera på hur det vore att gå längre, ha sex, leva med dem osv. Men jag låter bli att göra mer, det är skönt som det är!
  • Anonym

Nej jag kommer inte göra nåt av mina känslor såklart. jag vill inte vara den som går emellan dem. Men fantisera kan jag ju göra Och skulle det nån gång ta slut mellan dem så kan jag hålla mig framme . Men det skulle inte kännas bra att öppet stöta på honom när han har tjej.

Men ååh, det är jobbigt!

• Anonym (pucko)

Jag är i samma situation. Det känns så jävla patetiskt. På kontoret känner jag mig som en fjortis och vågar knappt gå in i hans rum, även när jag verkligen behöver prata med honom.

Jag försöker att se det som en liten guldkant i tillvaron och ett skäl att gå till jobbet, men attans vad jobbigt det kan vara.

• Anonym
    Anonym (pucko) skrev 2009-12-27 10:36:55 följande:
    Jag är i samma situation. Det känns så jävla patetiskt. På kontoret känner jag mig som en fjortis och vågar knappt gå in i hans rum, även när jag verkligen behöver prata med honom.Jag försöker att se det som en liten guldkant i tillvaron och ett skäl att gå till jobbet, men attans vad jobbigt det kan vara.
    Haha, ja jag känner igen det där. jag vet inte vart jag ska ta vägen när han kommer in i fikarummet t.ex. Men ingen vet nåt, inte ens han.
Svar på tråden Jag är hemligt kär i en kollega..