Har ni fått bristningar ni som har rödflammig mage/prickar/tunna "sträck" och klåda?
Ja igår höll jag nästan på att bli galen för att det kliade som bara fan på magen. Jag låter alltid bli att klia men det var nästan olidligt trots att jag smörjde med både havandeskapsolja, mandelolja och kakao butter. Magen såg även ilsket rödflammig ut med små röda prickar över hela magen.
Jag tog leverprover tidigare och de var då normala, kliar endast på magen..
Men det var egentligen inte vad jag ville komma fram till, utan har ni som haft dessa prickar, klådan och rödflammigheten fått bristningar? Jag kan se som små små tunna sträck på kanske 0,5 cm lite överallt på magen som är under huden och inte "trätt fram" så man ser det inte drekt i dagsljus men på kvällen ser jag som små sträck överallt. Ni som har så, har de trätt fram sen och blivit "riktiga" bristningar? :/
Jag gör allt jag kan för att försöka slippa även om jag vet det är hormonellt. har fått några fula där jag tidigare haft ärr men hoppas slippa få överallt, usch vad hemskt det vore.. Man hoppas ju på att det stannat av.
Växer alltid bristningarna och blir fler om man fått runt vecka 30? Tänkte på eftersom amgen växer så mkt sista veckorna.
Hur har ni själva upplevt eran mage? klåda, sveda, bristningar, prickar, flammighet och "små streck" under huden? Någon som haft det? Hur har det utvecklat sig?
Vore jätte tacksam för lite mer ingående svar. :)