• MMKO

Hur mycket smör har du i dina bullar?

Om man bakar bullar av 5 dl mjölk så står det i de flesta recept att man ska ha 100 gram smör till fyllningen men det tycker jag är på tok för lite så jag brukar ha kring 250 gram.

Hur mycket smör har du som fyllning i dina bullar?

• Svar på tråden Hur mycket smör har du i dina bullar?
  • Cecese

Menar du kanelbullar? För i dom vet jag faktiskt inte hur mycket smör vi sätter i fyllningen. Jag brer på vad jag tycker är lagom mängd och sen strör jag på socker och kanel.

• Shaun the sheep

TS:

Gjorde ett bullrecept en gång med 250 g smör. Det resulterade i att bullarna blev väldigt kladdiga och botten var väldigt... klibbig. Det var hur gott som helst, men väldigt svårätligt, och inget jag skulle vilja bjuda på just pga hur kladdigt det blev.. Gjorde jag nåt fel? :S

• MMKO
    Cecese skrev 2009-12-25 11:19:38 följande:
    Menar du kanelbullar? För i dom vet jag faktiskt inte hur mycket smör vi sätter i fyllningen. Jag brer på vad jag tycker är lagom mängd och sen strör jag på socker och kanel.
    Jepp, vanliga kanelbullar =) Jag brukar också bara bre på tills det blir lagom men om jag bakar av 1 liter mjölk så går det ett helt smörpaket på 500 gram!
  • MMKO
    dollheart skrev 2009-12-25 14:16:51 följande:
    TS: Gjorde ett bullrecept en gång med 250 g smör. Det resulterade i att bullarna blev väldigt kladdiga och botten var väldigt... klibbig. Det var hur gott som helst, men väldigt svårätligt, och inget jag skulle vilja bjuda på just pga hur kladdigt det blev.. Gjorde jag nåt fel? :S
    Jadu, svårt att säga. Mina bullar brukar vara lite kladdiga också helst när de är nybakta men jag tycker att det kvittar bara dom är goda =)
Svar på tråden Hur mycket smör har du i dina bullar?