• Anonym (bakis)

Kan typ inte dricka något med alkohol

Sitter här och är bakis. Dock inte jätte bakis men mår inte tipp topp heller. Drack ett glas vin och 2 öl igår på ca 6-7 timmar. Drack även ett glas vatten, såg till att äta ordentligt etc etc. Känns som jag testat alla knep nu men blir alltid likadant dvs jag blir bakis (även om jag bara drukit 2-3 äl på en kväll eller 2 glas vin) och brukar typ se ut så här:

Dag 1 (efter): illamående, ont i magen (där levern sitter), ingen matlust, kan inte äta, huvudvärk, ont i kroppen, trött

Dag 2 (efter): Lätt illamående, ingen matlust, kan äta några mackor typ, huvudvärk, ont i kroppen, trött (fast jag sovit)

Dag 3 (efter): Fortfarande inte helt ok, ingen huvudvärk men ont i kroppen, och ingen mat lust

Det brukar ta typ 3-4 dagar innan jag känner mig något sånär "ok" igen. Testat alla knep som finns...men blir som sagt sä här varje gång. Överväger faktiskt att sluta dricka alkohol.

Sen kommit de senaste 1,5 år oh senaste 2 gångerna har jag behövt spytt på kvällen när jag drukit inte mått någo som helst illa innan och så har det typ bara kommit helt utan förvarning.

Dricker väl i snitt 1 gång i månaden på sommaren kan det bli 2 gånger och jag dricker inge större mängder.

Kan det vara något i magen som krånglar???

• Svar på tråden Kan typ inte dricka något med alkohol
  • Anonym

Jag hade helt klart slutat dricka. Så viktigt är det inte om man inte mår bra av det. Att du får ont i närheten av levern och att du mår dåligt så länge verkar ju inte alls bra. Låter inte som vanlig bakfylla.

• Anonym (muppen)

Kolla din bukspottkörtel om du har pancreatit.

• Anonym (känner igen mig)

Jag har haft samma problem. Drack tex två öl en kväll för någon vecka sedan och var jättebakis hela dagen efteråt. Låg och spydde galla till slut eftersom det inte kom upp något. Så är det för mig jämt och jag vet inte varför. Jag dricker alltid mycket vatten och äter normalt varje gång innan eller medan jag dricker. Har ingen aning om varför jag alltid blir så bakis för så lite.

Svar på tråden Kan typ inte dricka något med alkohol