• Anonym (Finnen)

Finnar/utslag efter vaxning

Jag har PCOs vilket för mig innebär ökad kroppsbehåring, vilket är fult och äckligt. Hursom, när jag vaxar magen växer efter ett par dagar fram en massa finnar (follikuliter?) där jag vaxat mig, vilket ser riktigt förjävligt ut! Jag vill inte raka magen och har inte råd med laser. Blekning funkar ju, men det syns ändå att det är hår där. Så enda sättet för mig just nu är vaxning. Men jag får aldrig en fin mage, för antingen har jag hår där eller en massa finnar.

Någon som har samma problem och som har hittat ett bra sätt att bli av med finnarna?

Ni som inte har sånt problem, bespara mig inlägg á la "usch vad äckligt att ha hår på kroppen" o.dyl.

• Svar på tråden Finnar/utslag efter vaxning
  • Anonym

Vaxar du själv? Tvätta innan med sån där handsprit eller annat desinfektionsmedel så kanske det blir bättre? Tvätta även med det då och då mellan vaxningarna.

Själv drar jag bort just magstråna med pincett men det kanske du inte kan (orkar)om du har mer hår än jag.

• Anonym (Finnen)
    Anonym skrev 2009-12-24 21:17:50 följande:
    Vaxar du själv? Tvätta innan med sån där handsprit eller annat desinfektionsmedel så kanske det blir bättre? Tvätta även med det då och då mellan vaxningarna. Själv drar jag bort just magstråna med pincett men det kanske du inte kan (orkar)om du har mer hår än jag.
    Jag tror nog att jag har provat allt under flera års tid. Ja, jag vaxar själv, men egentligen spelar det nog ingen roll vem som vaxar. Jag får såna utslag iaf.

Tyvärr skulle det inte funka med pincett då det inte handlar om ett par hårstrån här och där, utan hela magen.

Men tack för dina tips!
  • Anonym (Finnen)

Med allt menar jag det jag har kommit på som jag trott skulle funka. Jag har provat alsosprit, Ingrow Go, vanlig hudkräm, försökt torrborsta, ja använt väldigt många olika produkter, men inget funkar. Jag måste alltid stå ut tills det läker av sig självt. Vid tiden för läkning har allt hår hunnit växa ut igen och då är det återigen dags för nästa vaxning. Så, det är en jävla ond cirkel detta

• Anonym (inlägg ett)

Ok, jag har ganska många, tycker jag, men det beror ju på vad man jämför med.. Jag har väl ett 30-40 tal hårstrån, tjocka, långa och svarta = (

Även på brösten har jag, men det går ju att ta bort med pincett.
    Funderar dock på om en sån där 'hemmalaser' kan fungera.. Då kan det vara värt de tusenlapparna för att ta bort håret.

• Anonym (Finnen)

Anonym (inlägg ett) skrev 2009-12-24 21:23:39 följande:

Ok, jag har ganska många, tycker jag, men det beror ju på vad man jämför med.. Jag har väl ett 30-40 tal hårstrån, tjocka, långa och svarta = ( Även på brösten har jag, men det går ju att ta bort med pincett.Funderar dock på om en sån där 'hemmalaser' kan fungera.. Då kan det vara värt de tusenlapparna för att ta bort håret.
    Jag har också funderat på hemmalaser, men är väldigt skeptisk. Jag tror att om de hade funkat så hade väl laserklinikerna gått i konkurs. Läste för ett tag sen här på FL om en eller ett par tjejer som hade hemmalaser. De sa att det bara funkade lite, och därför fick de ändå gå till en laserklinik.

Men har även du problem med finnar och sånt efter att du tar bort håren?
  • Anonym (inlägg ett)

Ja det får jag, men inte så mycket just på magen. Ett och annat inåtväxt hårstrå kan jag få om jag inte ser upp, men däremot i bikinilinjen.. Min bikinilinje går nästan 20 cm ut på låren :( Dock itne så mycket 'längst ut' men det är mörkt..
    Och så växer det lite hår ut på rumpan men det har kommit efter att jag använt hårborttagningskräm (ja jag vet, man ska inte ha det runt anus och så men vad fan..)

Rakar inte muffen längre, bara klipper så att det är kort. Hellre hår än finnar : ( Men bikinilinjen skäms jag för som fan så jag har inte ens klarat av att ta mig till läkare för att visa..

• Anonym (Finnen)

Anonym (inlägg ett) skrev 2009-12-25 11:25:42 följande:

Ja det får jag, men inte så mycket just på magen. Ett och annat inåtväxt hårstrå kan jag få om jag inte ser upp, men däremot i bikinilinjen.. Min bikinilinje går nästan 20 cm ut på låren :( Dock itne så mycket 'längst ut' men det är mörkt..Och så växer det lite hår ut på rumpan men det har kommit efter att jag använt hårborttagningskräm (ja jag vet, man ska inte ha det runt anus och så men vad fan..)Rakar inte muffen längre, bara klipper så att det är kort. Hellre hår än finnar : ( Men bikinilinjen skäms jag för som fan så jag har inte ens klarat av att ta mig till läkare för att visa..
    Jag har med det problemet, fast värre. Men om du vaxar dig på rumpan så tror jag att det ska gå bra. Det kanske även blir mindre med tiden?

Men just nu är mitt problem follikuliterna. Hur fan ska man göra så att man inte ska få några eller så få att det inte blir anmärkningvärt?
  • Anonym (inlägg ett)

Jag vet inte.. Vet bara att en kollega till mig fick det under armarna ibland och handspriten hjälpte henne så de försvann lite fortare iaf. Svider ju som attan men..
    Såg att det fanns några nya produkter hos rfsu, men jag tvivlar på att de är bättre än det som redan finns på marknaden..

Jag får också såna om jag rakar bikinilinjen.. Kräm verkar gå bättre men vaxa fungerar inte, jag får inte med mig allt hår så ist blir jag 'tussig' inte så fint.
    Håret på skinkorna kommer liksom ut emellan så blir lite svårt att försöka vaxa där :) Klibbar väl ihop kanske haha

Svar på tråden Finnar/utslag efter vaxning