• Anonym (hoppas??)

Missfall?? alltid levrat blod?

Hejsan,

jag var så glad över att ha plussat, skulle gå in i v 6 i onsdags men upptäckte att jag hade blod i trosorna när jag vaknade. Roligare julklapp kan man väl få?

Men det kommer bara färskt blod och jag mår mkt bättre än vid vanlig mens? Har inte alls ont och det är inte alls levrat blod det som kommer? Det jag nu undrar är om missfall alltid resulterar i levrat blod och om det i så fall är en liten liten chans att det fortfarade är liv i magen.

Jag har blött nu i två dagar.

Nu när det är helg så finns ju ingen hjälp att få från MVC så jag vet inte vart jag ska vända mig?

• Svar på tråden Missfall?? alltid levrat blod?
  • Anonym

Tyvärr är det färskt blod som man ska oroa sig för vid missfall. Men man kan ju blöda utan att det behöver vara kört också.

• Anonym

Det kan vara både ock. Googlar man eller läser andra trådar så verkar båda delarna vara ungefär lika vanliga. Men som sagt en del blöder ju fast allt ser bra ut med fostret ändå.

• Anonym (hoppas??)

tack för era svar......jag ville verkligen vara gravid men börjar väl inse att det är kört den här gången.

Men borde jag inte ha levrat blod också? inte bara färskt rött?

Vet att jag tidigare för några år sedan troligen hade ett missfall, den gången hade jag jätte ont men det var betydligt tidigare än nu.

• Anonym (mp)

hej,

när jag fick ma i v.10 så fick jag bara en ljusrosa prick i trosan..som en 10-öring. Skulle ha missat den om jag inte råkade dubbelkolla på pappret...men å andra sidan finns det dem som tokblöder och allt är ok...hoppas att du är en av dem som har tur:)

• Annika1981

Det behöver inte vara ett missfall. Jag håller tummarna för att du får behålla ditt mirakel.

• Nanniii

Hej hej!
    Jag är inte alls långt gången , ska på VUl på Onsdag. Har blött i 2 veckor nu ,sen min senaste mens , både färskt o sen att lite brunt har kommit.

Jag börjar också känna att det är rätt kört för min del :(
    finns det verkligen folk som blöder i början , men ändå får ett barn av de?

jätte tacksam för svar.

• Anonym (hoppas??)
    Nanniii skrev 2009-12-25 20:35:22 följande:
    Hej hej! Jag är inte alls långt gången , ska på VUl på Onsdag. Har blött i 2 veckor nu ,sen min senaste mens , både färskt o sen att lite brunt har kommit. Jag börjar också känna att det är rätt kört för min del :( finns det verkligen folk som blöder i början , men ändå får ett barn av de? jätte tacksam för svar.
    Hoppas att det går bra för dig!

Hade varit så mkt enklare och lättare om man tokblödde med en massa levrat blod, då hade det ju känts lite mera kört. Men nu så känns det verkligen som vanlig men lindrigare mens. Kan inte avgöra om jag är svullen eller inte, misstänker nämligen att julmaten satt sina spår på min midja.

Vem kan man prata med? Ska man ringa MVC eller är det bara att vänta och se om ett gravtest visar plus när jag slutat blöda?
  • Anonym (me too)

Hej!
    Jag funderar också på vad man ska göra, men jag antar att man alltid kan prata med MVC imorgon och få bra svar?!

Mitt vad jag tror är ett MF började på julaftonskvällen med en rosa svag flytning, ingenting på juldagen, igår så började det blöda mer, men ingen värk. Idag kom en slemklump och det blöder, inte mycket, men jag kan inte ignorera det heller + att det är lite molande...

Innan sonen hade vi ett MF, det blödde mycket och jag hade bra ont i magen de dagarna som det blödde. Dagen efter blödningen började slutade gravtesten visa plus. Jag tog ett samma dag som de började och fick då svagt plus, sen ett till dagen efter som var så svagt att jag räknade det som neg...

Jag beställde gravtest nu idag, så de ska komma imorgon, så jag får testa igen då...

• Nanniii

Hej igen!!

Jag har blött färskt blod nu 2 dagar, utan klumpar osv, hade som mensvärk igår . För min del känns det kört , och jag har ställt in mig på de värsta.

Jag har hört många som berättat om att man faktiskt kan blöda trots att det inte behöver vara något , men man känner ju trots allt sin egen kropp, och vet när något är fel .

Jag plussade på julafton , och även på juldagen , har inte kollat hur det ser ut nu ,men vad jag vet så kan det ta 2-3 veckor efter ett missfall innan plusset försvinner.

Är man orolig så kan man ringa MVC ,eller som jag gjorde , ringde gynakuten.
    Jag är ju så tidigt gången , så dom sa till mig att vänta och se. Man kan ju inte se något förrän i vecka 6-7 .

Hur är det för er nu? blöder ni fortfarande?

Sköt om er så hörs vi
    kram

• Nanniii

Anonym (me too) skrev 2009-12-27 11:18:47 följande:

Hej!Jag funderar också på vad man ska göra, men jag antar att man alltid kan prata med MVC imorgon och få bra svar?! Mitt vad jag tror är ett MF började på julaftonskvällen med en rosa svag flytning, ingenting på juldagen, igår så började det blöda mer, men ingen värk. Idag kom en slemklump och det blöder, inte mycket, men jag kan inte ignorera det heller + att det är lite molande...Innan sonen hade vi ett MF, det blödde mycket och jag hade bra ont i magen de dagarna som det blödde. Dagen efter blödningen började slutade gravtesten visa plus. Jag tog ett samma dag som de började och fick då svagt plus, sen ett till dagen efter som var så svagt att jag räknade det som neg... Jag beställde gravtest nu idag, så de ska komma imorgon, så jag får testa igen då...
    HEJ!
    vilken vecka är du i?
Svar på tråden Missfall?? alltid levrat blod?