• Anonym (TRÖTT PÅ SKITEN)

Så JÄVLA trött på att vara gravid!!!

Måste bara få skriva av mig lite.
    Är så sjukt jävla trött på att vara gravid!!! Trött på att ha ont, vara tjock, inte få äta som jag vill, ha humörsvängningar, acne, blek hy, inte få dricka, inte ta en cigg, alltid köra till middagar, känna mig ensamare än förr.

Men mest av allt är jag trött på den förbannade jävla oron för att något ska hända bebisen! Hatar att bli orolig då jag inte kännt rörelser på en stund, hatar alla människor som berättar om folk vars bebisar dött i magen strax innan BF, hatar att bli orolig för infektioner mm. Hatar kommentarer om "att på min tid köpte man ingenting förens bebisen var ute" osv. Hatar när folk pikar en/ driver med en när man följer kostråden, och ser på en som nån överbeskyddande hönsmamma i förtid.

Hatar när folk hela tiden ska ta på magen och förväntar sig att bebisen ska sparka just där, just då, hatar när folk säger "hej tjockis" och ska diskutera hurvida jag gått upp mycket eller inte. Hatar alla jävla råd om att inte sträcka sig, böja sig, ta det lugnt osv.
    Har dessutom haft massa jävla kompilkationer som gjort att jag inte fått träna, ha sex, kunnat jobba fullt mm under stort sätt hela graviditeten, är 8:e månaden nu.

Hatar att jag blir avundsjuk på min man som kan leva precis som vanligt- och ändå ska få en bebis. Känner mig som en missunsam kossa när jag blir tjurig pga av avundsjuka då han gör allt jag tidigare också fick göra.

Är självklart otroligt tacksam för att jag kunnat bli gravid, och älskar redan mitt ofödda barn över allt annat. Men jag tycker att graviditeten är ett nödvändigt jävla ont, som jag önskar att man fick snabbspola förbi.

Är det nån där ute som känner igen sig, och också vill gnälla och få ut frustration?

• Svar på tråden Så JÄVLA trött på att vara gravid!!!
  • Anonym (lika trött)

Oj, det där kunde ju lika gärna ha kommit ifrån mig!! Är också rejält less nu och sneglar avundsjukt på alla de som redan fått sina små underverk. Det värsta av allt är dock att jag får sjukt dåligt samvete för att jag har tröttnat nu, ungefär som att jag inte går genom eld och vatten för mitt barn. Men jag vill ju ha bebisen på utsidan...så vårat liv kan börja!!

• minefix

Ha ha, jag älskar dig!!!! Du tar orden ur min mun!!!

... jag hatar halsbrännan som håller mig vaken, jag hatar att kunna äta en köttbulle och sen vara proppmätt, jag atar att vatten smakar järn, jag hatar allt tjat om vilket kön det är på bebis och varför vi inte kollade det, jag hatar att jag inte orkar leka med min son lika mycket som innan jag vart gravid (v30 nu), hatar att tuttarna är större nu än när jag ammade sist, hatar att jag är så rädd för förlossningen igen och att BM inte verkar ta det på allvar, hatar allt tjat om "att inte behöver ni en syskonvagn, er som kommer ju vara 18 månader när nästa kommer ju, han kan väl gå själv då?" är så less på att inga kläder förutom mjukiskläder sitter skönt eller avundsjukan på alla med vältränade snygga kroppar... Åh allt kladd på magen.... suck, BF kom NU!!!!! Men vet ni vad det värsta är?! När man närmar sig BF och alla ringer och messar och frågar om inte bebis kommit än, SOM ATT MAN INTE SKULLE RINGA OCH BERÄTTA!!! Tack för en underbar tråd!

Ha ha, skönt att höra att det finns fler där ute som är lika bittra som jag! ;)

För att göra gnälllistan längre kan jag lägga till att jag hatar att folk ska kommentera att det "värsta av allt är sista veckorna- för att inte tala om tiden du säkert kommer gå över- det är vanligt med första barnet..." Och att alla påpekar
    "om du tycker det här är tungt- vänta bara tills första tiden han är ute, ha, ha!" Dessutom är det sjukt irriterande att alla ska gissa när bebisen ska komma, gärna på deras egna jävla födelsedgar, 3 veckor efter BF...

Jag hatar också att ha samma kläder hela tiden och att mina gravidjeans är på gränsen till för små i vecka 33. Blir galen av att springa på toa nätterna igenom, och på att min man sover lugnt som en filbunke, avslappnat snarkande.

Hatar att inte kunna raka mig ordentligt, att stöna som en jävla elefant om jag ska upp ur soffan. Ogillar skarpt att man inte kan ta en vanlig helkroppsmassage om man är på spa eller liknade, utan att allt de har att arbjuda är någon konstig kroppspeeling med nått käckt namn som "4 mum", som kostar det dubbla som allt annat.

Är trött på komentarer som: "Där ser man vart all julskinka tagit vägen, he, he!" och när folk lägger örat mot och lyssnar på magen. Vad fan förväntar de sig att höra egentilgen?!

Vad har ni mer som ni stör er på, är sjukt underhållande att läsa! Den typen av inlägg kanske får tiden att krypa liiite fortare... :)

• hannamariak

Första barnet? Hade kunnat vara jag som skrev det där när jag väntade min första. Ville bara KRÄKAS på alla som kommenterade min kropp och hur fiiiiiiiin jag var när man vet att det bara är lögn. All uppmärksamhet fick mej att må så fruktansvärt dåligt att jag låste in mej en månad innan bf och hade tyvärr ingen som fattade varför? Alla ringde varje dag och frågade om bebisen hade kommit, om jag mådde bra, att jag inte fick göra si och göra så. Kunde folk inte bara ha accepterat mitt önskemål om att låta mej vara...?

Som minefix säger om att man inte skulle ringa och berätta... Idioter! Tror folk inte att man väntar själv eller?

TUR som är att nu när andra bebben är i magen är det inte en jävel som bryr sej. Så himla skönt!! :)
    Jag avskyr uppmärksamhet =P

• hannamariak

Anonym (TRÖTT PÅ SKITEN) skrev 2009-12-25 23:23:33 följande:

Ha ha, skönt att höra att det finns fler där ute som är lika bittra som jag! ;)För att göra gnälllistan längre kan jag lägga till att jag hatar att folk ska kommentera att det "värsta av allt är sista veckorna- för att inte tala om tiden du säkert kommer gå över- det är vanligt med första barnet..." Och att alla påpekar"om du tycker det här är tungt- vänta bara tills första tiden han är ute, ha, ha!" Dessutom är det sjukt irriterande att alla ska gissa när bebisen ska komma, gärna på deras egna jävla födelsedgar, 3 veckor efter BF...Jag hatar också att ha samma kläder hela tiden och att mina gravidjeans är på gränsen till för små i vecka 33. Blir galen av att springa på toa nätterna igenom, och på att min man sover lugnt som en filbunke, avslappnat snarkande.Hatar att inte kunna raka mig ordentligt, att stöna som en jävla elefant om jag ska upp ur soffan. Ogillar skarpt att man inte kan ta en vanlig helkroppsmassage om man är på spa eller liknade, utan att allt de har att arbjuda är någon konstig kroppspeeling med nått käckt namn som "4 mum", som kostar det dubbla som allt annat.Är trött på komentarer som: "Där ser man vart all julskinka tagit vägen, he, he!" och när folk lägger örat mot och lyssnar på magen. Vad fan förväntar de sig att höra egentilgen?!Vad har ni mer som ni stör er på, är sjukt underhållande att läsa! Den typen av inlägg kanske får tiden att krypa liiite fortare... :)
    Jag skrattade så himla gott åt ditt inlägg för jag känner mej precis likadan! Lika jävla bitter på att sambon sover så bra och att den där kroppsmassagen sög och att jag hade kunnat ge den till någon bättre behövande..
  • KramKalas

o jag lägger till den. När man säger att man är trött så får man svaret "vänta bara, det blir värre när han/hon är på utsidan!"

Snäste av en kompis som kom med den kommentaren när jag var i 4 mån. Inte f*n tänker jag samla på sömnbrist redan nu! O sen har jag inte foglossningar, stor mage, o allt annat som följer med graviditeten utan kan sova ordentligt de små stunder jag får möjlighet..

går in i vecka 39 i morron o tusan vad jag börjat känna mig klar med att vara gravid nu! o då har jag ändå haft en väldigt lätt graviditet

• Anonym

Shit jag är bara i v.24, och börjar redan tröttna, och jag har precis börjat känna sparkar.

fast jag är inte så trött på magen än utan bara alla jävlar som ska kommentera det hela tiden, och ska ta på min mage.

Säger hej genom att ta på magen, tittar mig inte i ögonen eller någonting bara tar på magen och säger hej till den lille.

Men va blir det för nått? Inte f**n vet jag. Men varför vill ni inte kolla det då? *tjöööt*

Åhh det börjar synas nu..Du har allt en liten mage där... Nu börjar du allt bli stor.

Tack för den!! (har iofs inte gått upp något, ligger just nu på -3kg så jag vet inte va dom fått att jag blivit stor ifrån)

jaja nu har jag skrivit av mig lite iaf, tack så mkt

• Anonym (lika trött)

Haha...min BM tipsade mig om att jag skulle skjuta fram BF en si sådär 2 veckor när folk frågade. Det kunde råda bot på det värsta tjatet sådär i slutet. Det funkade ju inte så länge, eftersom man finns här och skriver blogg....attans att man inte såg till att hålla sig mer anonym :P

Det rings varje dag här hemma....och jag har för fanken inte ens hunnit till mitt beräknade datum. Folk tycker jag borde ta och föda nu, så de får komma hit och snusa bebis. Javisst sjutton....jag sätter fart på momangen, så ni blir tillfredsställda.

Hatar min vankande gång, mina onda fötter och nätterna fyllda av toabesök. Jag har dessutom grav.diabetes och i det här läget skulle jag kunna göra vad som helst för en stor fet chokladtårta.

Sen har vi den här klicken som minsann tycker att jag kan bita ihop, är beräknad till 30:e Dec....och det är ju inget bra datum. Se nu till att gå över till i Januari. Jävligt lätt för dem att säga!!! Ta min foglossning och min halsbränna så knallar jag gladeligen till påsk om det skulle vara så.

Givetvis är jag lycklig över det under jag går och bär på, men nu börjar det bli dags att undret tittar ut!!

• MikuAndSaraLi

"Och Amen!!" kunde du lika gärna tillagt.
    You're preachin' to the choire, sister!
    Detdär med "Hej, tjockis." hände mej jämt också.
    Ändå vet folk att jag har problem med just detdär. Var överviktig mellan åldrarna 10-13 och jobbar fortfarande med ångesten över att se ut på det sättet igen.

Så samtidigt som jag tyckte att jag såg jättesöt ut gravid (TROTS att jag hade ont och var trött och kissnödig och inte kunde sova ordentligt och att jag - precis när jag hittat en bekväm ställning, måste upp på toa igen och det var en hel jävla procedur att ta sej ur sängen igen!!) *andas* så tyckte jag att jag såg jätteäcklig ut med den stora, runda (och faktiskt fasta och samtidigt lilla) magen.
    Så när folk hälsade med ett "Hello fatso!" (från mammas engelska väninna) och "Hejsan, tjockis!" blev jag antingen förbannad och började skrika - eller jätteledsen och började gråta.
    Detta TROTS att jag sagt ifrån! "Säg inte så, ni vet att jag blir ledsen!"
    Och alla snuskiga blickar!
    Jag var gravid när det var sååååå varmt ute så jag gick helt enkelt i linne. Halva magen framme och brösten svällande.
    Blickar från snusk-gubbar på brösten och dömande "Vilken slampig klädsel! Det märks att hon itne alls har koll!" från massa kärringar!

So yeah, fattar hur du känner.

Anonym (lika trött) skrev 2009-12-26 00:03:46 följande:

Sen har vi den här klicken som minsann tycker att jag kan bita ihop, är beräknad till 30:e Dec....och det är ju inget bra datum. Se nu till att gå över till i Januari. Jävligt lätt för dem att säga!!! Ta min foglossning och min halsbränna så knallar jag gladeligen till påsk om det skulle vara så.
    Åh, det måste vara SJUKT irriterande!!! Lider med dig...
Svar på tråden Så JÄVLA trött på att vara gravid!!!