• SvenskEngelsk

AVFÄRGNING på färgat svart/mörkbrunt hår

Hur blir det?
    ÄRLIGT talat?
    Hur länge bör man ha avfärgningen i?

Jag är som sagt nästan svart hårig men vill bli ljusare, GÅR de? eller blir det BARA orange med avfärgning? Hur blir färgen? Man kan gå utanför huset utan att lägga i annan färg på en gång?
    Tacksam för svar?

Kan man avfärga 2 ggr? Sedan lägga i en silverblond tonad färg eller slingor?

• Svar på tråden AVFÄRGNING på färgat svart/mörkbrunt hår
  • Roloc

Hallå där!!
    Jag är blondin.
    MEN jag färgade håret svart när jag va yngre men ångrade mig...jag provade avfärgning men det blev morotsrött!!
    Jag fick gå till frisören..som nästan skällde ut mig...*S*
    Mitt råd till dig är...gå till frisören..
    ditt hår mår inte bra av 2 avfärgningar efter varann...det kan bli bränt o gå av...har vart med om det(oxå!)
    Håret blev som tuggumi...*ryser*

• SvenskEngelsk

Ok
    Jag är van dock
    Färgat håret i över 10 år
    Är född blondin men varit MÖRK sista åren....
    Ohhhh

VIll bli ljusare....fasen

tack för svar

Nån mer?

• apsu

vad är avfärgning? var kan man köpa det? hade ju varit toppen om det funkar. jag har färgat håret de sista 15 åren och börjar bli lite smått nyfiken på hur min egen färg ser ut

• Den där Linn

Avfärgning är som en blekning, fast lite skonsammare. Det bleker alltså bort pigmenten i håret, och kan bli väldigt "flammigt" om man gör det på ett mörkt hår. Eftersom mörka pigment kan vara myvket svåra att bleka bort blir det inte så mycket enklare med en avfärgning då den är lite svagare...
    Oftast, ja nästan alltid, kan man behöva lägga i en färg i det avfärgda håret eftersom resultatet inte alltid blir som man hoppats på!

Lycka Till

• Supermummy

bättre du prövar med att slinga det ljusare. Det blir så konstigt annars.

• SvenskEngelsk

har slingat ljusa slingor

orange tiger blir man ju då
    HEMSKT
    så då färgar man över med mörkbrunt igen
    TRÖTT på detta

Vill bli kvitt de mörka
    Hua

• Mary Cherry

Jag gjorde det i våras, är egentligen mellanbrun, tror jag, men har nästan alltid haft svart hår. I våras bestämde jag mig för att bli blond, jag avfärgade och blekte håret fem gånger innan jag färgade med silverblond färg, men då var det i stort sett vitt.

• Jenko

SvenskEngelsk: Om det blivit orange när du slingat tom. lär ju det nog bli svårt att det inte blir det om du skulle avfärga det..

Gå till frisör, som nog gör sånt lite då o då o vet hur det ska göras

• SvenskEngelsk

Ja, jag vet att alla borde gå till frissan, men har jobbat endel på salong och mitt största intresse är hår&makeup, jag har haft alla olika färger på mitt hår med färg&blekning mm..

Jag tror att jag egentligen VET att ja inte kan bli så ljus .. Men vill så gärna.,.. Får kanske raka av alltihop...:)
    NEJ!

Tipset från polarna på salongen är typ slinga ljusa slingor var 6:e vecka... succesivt ljusa ner de...
    Men men
    Man vill ju att de ska gå på en kväll....

Svar på tråden AVFÄRGNING på färgat svart/mörkbrunt hår