• crazydiamond

Vilken flaska har minst hål? Hjälp!

min son är tre månader och jag har provat att mata honom med flaska två ggr. har köpt den minsta "diflaskan" på konsum men det rinner fortfarande för fort. på apoteket har jag kollat efter sådana man gör hål i själv men de har slutat att sälja sådana. vad ska jag göra? är det bara att träna med flaskan?

• Svar på tråden Vilken flaska har minst hål? Hjälp!
  • Knastroll82

De billigare flaskor man köper i butik (som t.ex esska) har en dinapp med ganska stort hål, och inte olika nivåer för flödet.

Prova dr Browns flaskor med pip nummer 1.
    Annars MAM Ultivent har lösa dinappar man kan köpa, de finns också storlek 1.

Storleken på flaskan påverkar inte flödet nämnvärt.

• Jesster

Som sagt så är det inte storleken på flaskan som påverkar någonting, det är storleken på hålet i nappen som är utbytbar.

När man köper en del flaskor så följer det med napp 1 men ibland är det napp 2 så man får kolla upp det först eller helt enkelt köpa till extranappar med litet hål avsedda för den flaska du köper.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Shmone

Avent har små hål. Bästa flaskan jag har provat. Jag har tyckt att smålen i napp 2 har varit för SMÅ vid 2-3 månader... o då är ju napp 1 ännu mindre.

Billiga flaskor på konsum kan hålen variera från flaska till flaska... oftast är såna flaskor inge vidare bra.

• Ensam81

Apoteket säljer lösa nappar i två-pack, 0,38 och 0.30 Den 0,30 använder jag till min 5-veckors bebis som spydde rakt ut av att det kom för fort i andra nappar. Den nappen passar till esska-flaskorna som finns på typ konsum...

• kica

jag köpte en napp som hade ett hål mindre än den som följde med i esska-flaskan.. tror den va en mam-napp men den passade lika bra ändå! Den skulle man ha till bröstmjölk/ersättning, tror det stog att den skulle man ha om man inte ammade för den "ersatte" så som bröstet skulle formas i munnen på dem...  den va inte rund som de flesta napparna utan va lite böjd mitt på, våran lilla fick iallafall suga lite mer för att få mat, inte bara låta det rinna som det gör med "Litet hål"-napparna. Vi gillade dem iallafall :o)  

• saraemma

Tycker Avents är helt klart bäst! Finns på bl.a. Baby proffsen.

Svar på tråden Vilken flaska har minst hål? Hjälp!