Sluta med Sertralin tvärt
Har ätit sertralin sedan oktober nån gång och tyckte till en början att de hjälpte bra och jag fick lättare att ta mig för med saker men sedan tyckte jag att det liksom inte hände så mkt det stod bara still och jag kände som jag hamnade i en svacka igen av nå slag så i enlighet med läkare provade jag att öka dosen men det har inte heller hjälpt tycker jag.
Har haft jävliga biverkningar, har ätit nyttigt och bra och tränat regelbundet sedan början av behandlingen men bara gått upp i vikt som bara den och har haft jobbiga svettningar ofta både nattetid och dagtid vilket är väldigt jobbigt.
Nu tycker jag att jag bara blivit sämre av dem på senare tiden och vill inte äta dem längre alls, är så less på de jävla skitpillrerna som gör mig fet bara så jag tänker nu lägga av "cold turkey" som de säger på eng dvs sluta tvärt utan nedtrappning eller nå sånt. Har inte tagit nån tablett vare sig igår eller idag och hittills känns det inte nån skillnad har inte märkt av nåt speciellt utsättningssymtom ännu iaf.
Nån mer som slutat cold turkey såhär med sertralin eller annan zoloft liknande tablett?
Vet ni om det finns nån antidepp som man verkligen INTE går upp i vikt av nån som man snarare går NED av??
Orkade inte vänta på min läkare som skule vara tbx 4 januari så jag exprimenterar själv nu istället.
Kom med råd och berätta hur det funkat för er och så om ni gjort samma sak.