• bubbelmaja

Pappan i Stenhuggaren, vem??

Åh, jag blir ju så tokig när jag inte kommer på var jag sett en person på Tv förut....
    Idag såg jag Stenhuggaren och vet att jag sett flickans pappa någonstans ganska nyligen. Hittar itne hans namn i rollistan på svt.se heller. tror jag såg honom i en svensk deckare som handlade om ett svartsjuka, kvinnojour m.m. Hjälp mig!!

• Svar på tråden Pappan i Stenhuggaren, vem??
  • linas fina

Det var massor av folk jag satt och tänkte vart jag sett dem föra. Hon ena polisen med lite yvigt hår, undrar om hon var med i nån såpa eller nåt. Och han som gifte sig med Agnes tror jag var med i Oskyldigt dömd nyligen.
    Men jag kommer inte på vart pappan varit med i men tror mig minnas att det var i någon deckarliknande, fast då hade han inte så mycket skäggväxt..

• Mumzzan

Han var med i en wallanderfilm nyligen.. minns inte vilken.. kan det ha varit prästen?! Spelade advokat till nån misstänkt och visade sig sedan vara mördaren istället!
    Som riktigt ung på min tid.. då spelade han romantisk strandraggare i 80talsfilmen ps sista sommaren! :)

• linas fina
    Mumzzan skrev 2009-12-25 23:04:34 följande:
    Han var med i en wallanderfilm nyligen.. minns inte vilken.. kan det ha varit prästen?! Spelade advokat till nån misstänkt och visade sig sedan vara mördaren istället! Som riktigt ung på min tid.. då spelade han romantisk strandraggare i 80talsfilmen ps sista sommaren! :)
    Ja Wallander var det nog ja. Men jag känner inte igen det där med att han skulle varit präst..
  • bubbelmaja

Nu dök han upp i Offside också, filmen som kom efter stenhuggaren. Björn Bengtsson. Och kunde då hitta honom vidare till en beck-film, skarpt läge.

• Mumzzan

Aha.. blandar ihop honom med Robert Jelinek! My mistake! :)

Svar på tråden Pappan i Stenhuggaren, vem??