Eskimo Kids?
Min dotter är 9 mån och totalvägrar fisk, kan jag ge henne omega 3 tillskott som tex Eskimo kids? Hur funkar det?
Min dotter är 9 mån och totalvägrar fisk, kan jag ge henne omega 3 tillskott som tex Eskimo kids? Hur funkar det?
Det står från 1 år.....jag gav något tidigare än så. Mina barn, upplevde jag, fick mer hår t.ex. Sägs ju oxå att hjärnan påverkas positivt.
Ja. När barnet är så gammalt så det kan äta fisk så kan man börja ge tillskottet.
Jo, det står ju från 1 år, kanske ska vänta då, men som Jesster säger att man borde ju kunna ge henne det efter som hon är så pass gammal att hon kan äta fisk...?? Det finns ju olja utan D vitamin (har jag för mig???) , hon får ju D-droppar så ska jag köpa flaskan utan D vitamin?
Nej, det finns ingen eskimo kids utan D-vitamin. Det gör inget att få i sig lite extra D-vitaminer. Rekommendationerna på D-vitamin som är satt är väldigt låga. Du kan ju ge D-dropparna varannan dag om du känner dig osäker. Som sagt så är Eskimo kids från 1 år men man kan börja ge lite innan. Kanske varannan dag så får hon ändå ett litet tillskott.
Som det står på Eskimo Kids hemsida ska man fortsätta att ge D-dropparna även när man ger Eskimo Kids. D-vitaminet är inte farligt.
Det fanns andra i hälsokosten som hette Eye-Q (eller liknande) och Mor epa. Vilken är bäst? Kanske samma sak? Ska nog köpa Eskimo Kids på måndag.
Jag har gett Eskimo Kids till sonen, men tycker bättre om Eye Q.. vet inte varför men jag tyckte att det gav mer resultat. Han sov bättre, lärde sig fortare och mer samt att hans temperament blev lite lugnare (men inte helt ).
Eye Q har jag gett från 6 mån. Eskimo Kids gav jag runt året.
Fröken Smilla skrev 2009-12-26 16:38:08 följande:
Snart vår tur skrev 2009-12-26 22:02:54 följande: