• Fröken Smilla

Eskimo Kids?

Min dotter är 9 mån och totalvägrar fisk, kan jag ge henne omega 3 tillskott som tex Eskimo kids? Hur funkar det?

• Svar på tråden Eskimo Kids?
  • MiisPiis

Det står från 1 år.....jag gav något tidigare än så. Mina barn, upplevde jag, fick mer hår t.ex. Sägs ju oxå att hjärnan påverkas positivt.

• Jesster

Ja. När barnet är så gammalt så det kan äta fisk så kan man börja ge tillskottet.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Fröken Smilla

Jo, det står ju från 1 år, kanske ska vänta då, men som Jesster säger att man borde ju kunna ge henne det efter som hon är så pass gammal att hon kan äta fisk...?? Det finns ju olja utan D vitamin (har jag för mig???) , hon får ju D-droppar så ska jag köpa flaskan utan D vitamin?

• Snart vår tur

Nej, det finns ingen eskimo kids utan D-vitamin. Det gör inget att få i sig lite extra D-vitaminer. Rekommendationerna på D-vitamin som är satt är väldigt låga. Du kan ju ge D-dropparna varannan dag om du känner dig osäker. Som sagt så är Eskimo kids från 1 år men man kan börja ge lite innan. Kanske varannan dag så får hon ändå ett litet tillskott.

• Jesster

Som det står på Eskimo Kids hemsida ska man fortsätta att ge D-dropparna även när man ger Eskimo Kids. D-vitaminet är inte farligt.

• Fröken Smilla

Det fanns andra i hälsokosten som hette Eye-Q (eller liknande) och Mor epa. Vilken är bäst? Kanske samma sak? Ska nog köpa Eskimo Kids på måndag.

• Blue Bear

Jag har gett Eskimo Kids till sonen, men tycker bättre om Eye Q.. vet inte varför men jag tyckte att det gav mer resultat. Han sov bättre, lärde sig fortare och mer samt att hans temperament blev lite lugnare (men inte helt ).
    Eye Q har jag gett från 6 mån. Eskimo Kids gav jag runt året.

• Jesster
    Fröken Smilla skrev 2009-12-26 14:08:42 följande:
    Det fanns andra i hälsokosten som hette Eye-Q (eller liknande) och Mor epa. Vilken är bäst? Kanske samma sak? Ska nog köpa Eskimo Kids på måndag.
    Det beror på vilken effekt och varför du vill ge omega 3.
    Gäller den enbart sömn så funkar oftast den billigare Eskimo Kids bra men gäller det inlärningssvårigheter, ADHD och liknande (och då också sömnproblem) så finns det kliniska tester som visar att Eye Q och Mor Epa är bra. Sammansättningen av de olika fettsyrorna är olika i de olika tillskotten.
  • Fröken Smilla
    Jesster skrev 2009-12-26 15:20:13 följande:
    Det beror på vilken effekt och varför du vill ge omega 3. Gäller den enbart sömn så funkar oftast den billigare Eskimo Kids bra men gäller det inlärningssvårigheter, ADHD och liknande (och då också sömnproblem) så finns det kliniska tester som visar att Eye Q och Mor Epa är bra. Sammansättningen av de olika fettsyrorna är olika i de olika tillskotten.
    Framför allt så för att hon inte äter fisk.Men om det sen har andra positiva egenskaper så är det ju bara ett plus. Är Eye Q flytande??
  • Snart vår tur

Fröken Smilla skrev 2009-12-26 16:38:08 följande:

Framför allt så för att hon inte äter fisk.Men om det sen har andra positiva egenskaper så är det ju bara ett plus. Är Eye Q flytande??
    Japp, finns flytande. Tror de rek Eye Q från 2 år..men är osäker. Eye Q har bättre effekt på inlärning osv som någon annan skrev. Skiljer en del i pris. Eye Q 210:- och Eskimo Kids runt 100-lappen. Jag kommer nog ge Eye Q till min skrutt senare (nu är hon snart 7 mån och ammar o jag äter massor av omega 3 så hon oxå får)
  • Fröken Smilla

Snart vår tur skrev 2009-12-26 22:02:54 följande:

Fröken Smilla skrev 2009-12-26 16:38:08 följande: Japp, finns flytande. Tror de rek Eye Q från 2 år..men är osäker. Eye Q har bättre effekt på inlärning osv som någon annan skrev. Skiljer en del i pris. Eye Q 210:- och Eskimo Kids runt 100-lappen. Jag kommer nog ge Eye Q till min skrutt senare (nu är hon snart 7 mån och ammar o jag äter massor av omega 3 så hon oxå får)
    Oj, dottern är ju bara 9 mån än, så då får Eye Q vänta lite.. ska börja med Eskimo Kids.
  • MiisPiis
    Snart vår tur skrev 2009-12-26 22:02:54 följande:
    Fröken Smilla skrev 2009-12-26 16:38:08 följande: Japp, finns flytande. Tror de rek Eye Q från 2 år..men är osäker. Eye Q har bättre effekt på inlärning osv som någon annan skrev. Skiljer en del i pris. Eye Q 210:- och Eskimo Kids runt 100-lappen. Jag kommer nog ge Eye Q till min skrutt senare (nu är hon snart 7 mån och ammar o jag äter massor av omega 3 så hon oxå får)
    Ser bara kapslar på Apotekets hemsida....?
  • Snart vår tur
    MiisPiis skrev 2009-12-26 22:09:29 följande:
    Ser bara kapslar på Apotekets hemsida....?
    Eye Q säljs väl inte på apoteket? Det säljs i Hälsobutiker. Det finns i flytande, det vet jag till 100%
  • MiisPiis
    Snart vår tur skrev 2009-12-27 12:58:13 följande:
    Eye Q säljs väl inte på apoteket? Det säljs i Hälsobutiker. Det finns i flytande, det vet jag till 100%
    Jo, de säljer kapslar på Apoteket.
    Ska kolla i hälsobutiker, och se om jag hittar flytande. Är ju definitivt lättare att ge barnen.
Svar på tråden Eskimo Kids?