• Daniella01

Upprepade missfall & träning?

Har nyligen haft mitt tredje missfall. Vid de tre graviditeterna tränade jag ingenting. Nu har jag fått en crosstrainer av sambon i julklapp som jag tänkte börja träna med regelbundet efter nyår - kan jag göra det även innan vecka 12 eller vad tycker ni?

Mina tidigare missfall berodde ju inte på att jag tränade, eftersom jag ite tränade nåt alls då. Men det kanske är dumt ändå....eller?

• Svar på tråden Upprepade missfall & träning?
  • lia27
    Daniella01 skrev 2009-12-26 10:14:57 följande:
    Har nyligen haft mitt tredje missfall. Vid de tre graviditeterna tränade jag ingenting. Nu har jag fått en crosstrainer av sambon i julklapp som jag tänkte börja träna med regelbundet efter nyår - kan jag göra det även innan vecka 12 eller vad tycker ni? Mina tidigare missfall berodde ju inte på att jag tränade, eftersom jag ite tränade nåt alls då. Men det kanske är dumt ändå....eller?
    I en normal graviditet ska man ej kunna få MF av lite träning!
    Har själv genomgått 3mf då jag ej tränade,gjort abort som yngre då jag hade ett tungt och stressig jobb,så jag tror ej på det här med att man ej ska träna.
    Beklagar dina mf.
  • pusslan

Tidiga missfall beror på att något är fel på fostret inte på om du tränar eller inte. Det säger i alla fall de gynekologer jag varit i kontakt med. Jag har ändå för säkerhets skull tagit det lugnt och inte tränat i tidig graviditet. Det har inte alls hjälpt då jag har haft 3 missfall (v. 8-10).

Svar på tråden Upprepade missfall & träning?