• Anonym (orolig!!)

Hjälp! jag blödde när jag o sambon hade samlag igår!

Igår kväll när jag o sambon hade haft sex så blödde jag! svårt att säga hur mkt det va eftersom det var blandat med div. kroppsvätskor men det kom endel på papperat iaf men sen kom det inte mer och nu idag är det inget hittills iaf.

Vad kan nu detta bero på??

Jag är 30 år, har två barn, 18 mån o 4 år.
    Äter inte minipiller eller något annat just nu, slutade med pillerna för ca en månad sedan eftersom jag bara blödde och blödde! Hade min senaste mens nu i veckan som slutade i tisdags.
    När jag va på kontroll för blödningarna för 3 veckor sedan hittade min gynekolog en cysta på en av äggstockarna, kan blödningen bero på den tro??!

Jag är mest orolig för livmoderhalscancer nu!
    har läst att ett symtom på det är blödning vid samlag eller toabesök, men så har jag läst att cellförändringar sällan ger blödningar. Jag har gått på mina cellkontroller när jag fått kallelse och då har det varit normalt, ska ta nästa prov nu i januari, då var det 3 år sedan sist.
    men om jag gått på kontrollerna så borde jag väl inte hunnit utveckla cancer tycker man!

Jag är torr i slemhinnorna, men vi använde glidmedel. Han är ganska stor och hård, kan det bero på snoppens storlek? jag är öm idag oxå.

Fy vad jag är orolig nu!!! och lååångt till måndag då jag kan kontakta gyn

Andra som vart med om detta och vad har det berott på?!

• Svar på tråden Hjälp! jag blödde när jag o sambon hade samlag igår!
  • Anonym (orolig!!)

15 klick men igen som vill svara

• Mary Jo

Jag har varit med om detta nu när jag blev gravid. i början av graviditeten(fast då visste jag inte om att ja var gravid) började jag blöda efter att vi hade haft sex och jag fattade ingenting. nu antar jag att det var för att jag fick extra känsliga slemmhinnor?

Hur som helst,så kanske det beror på din cysta. jag tycker absolut att du ska ringa och prata med sjukvårdsupplysningen eller din jourcentral så dom kanske kan komma med några goda råd.
    För blödningar som inte är mens ska man ju faktiskt alltid ta på allvar!

Så ring och hör vad dom tycker,om du ska vänta till måndag eller inte!
    Lycka till.

• Anonym (orolig!!)

men så bråttom kan det väl inte vara, borde väl kunna vänta till måndag tycker jag. för vad kan hända tills dess, om det nu är cancer så gör ju inte 2 dagars väntar varken till eller från...
    blöder ju inte nu utan det var bara precis efter samlaget när jag torkade mig och var på sambons snopp oxå. men sen vad det inge mer blod. idag känner jag mig bara lite öm, kanske vi körde på för hårt!! den är ju ganska så grov med!

• Ninja05

Jag blöder efter varje gång vi har sex. Kan bara bero på slemhinnorna eller så. Men är du orolig så ringer du ju till gyn..

• Anonym (orolig!!)
    Ninja05 skrev 2009-12-26 12:06:47 följande:
    Jag blöder efter varje gång vi har sex. Kan bara bero på slemhinnorna eller så. Men är du orolig så ringer du ju till gyn..
    Har du inte kollat upp dina blödningar då? är du inte orolig?
    Jag e supertädd nu!!

ja visst är jag mkt torr där nere och vi använder lite glidmedel, men kanske för lite då eller så är han för hårdhänt.....
  • Ninja05

Nej jag är inte orolig. Är i regel inte ett varningstecken att blöda efter sex. Många gör det.. Och är du torr har du nog din förklaring . Då blöder det mycket lättare. Ingen fara

Anonym (orolig!!) skrev 2009-12-26 12:14:38 följande:

Har du inte kollat upp dina blödningar då? är du inte orolig? Jag e supertädd nu!! ja visst är jag mkt torr där nere och vi använder lite glidmedel, men kanske för lite då eller så är han för hårdhänt.....
  • Anonym (orolig!!)
    Ninja05 skrev 2009-12-26 12:52:41 följande:
    Nej jag är inte orolig. Är i regel inte ett varningstecken att blöda efter sex. Många gör det.. Och är du torr har du nog din förklaring . Då blöder det mycket lättare. Ingen fara Anonym (orolig!!) skrev 2009-12-26 12:14:38 följande:
    Hoppas på det då, att allt är som det ska med mig!
    men och andra sidan står det ju att ett av symtomen på livemoderhalscancer är blödningar vid samlag.....
  • Killarnas morsa

Cystan har ingenting med detta att göra. Man kan aldrig nå äggstockarna under samlag.
    Troligen så har han stött emot livmoderhalsen och det är därför du blödde, alt. beror det på torra slemhinnor.

Att det ska bero på cancer är högst osannolikt, det har ju bara hänt en gång. Troligen beror det bara på att ni haft sex och han kommit lite "för långt" in.

• Anonym (orolig!!)

Killarnas morsa skrev 2009-12-26 13:45:48 följande:

Cystan har ingenting med detta att göra. Man kan aldrig nå äggstockarna under samlag.Troligen så har han stött emot livmoderhalsen och det är därför du blödde, alt. beror det på torra slemhinnor.Att det ska bero på cancer är högst osannolikt, det har ju bara hänt en gång. Troligen beror det bara på att ni haft sex och han kommit lite "för långt" in.
    Ja jag kände ju att han nådde "botten", stötte rätt hårt! kanske är pga det då, hoppas på det.
    + att jag alltid är så torr, jag blir upphetsad och så men sen när jag fått orgasm genom penetration med hans han då blir jag supertorr!! så då får vi använda glidmedel annars kommer han inte in! konstigt att jag blir så torr efter orgasm, innan jag fick barn så blev jag ju ordentligt våt vid en orgasm, men nu efter barn nr 2 är jag sååå torr!

Vi hade sex för några dagar sen oxå och då blödde jag inte.
  • Anonym (orolig!!)

Måste ta kontakt med gyn så jag kan få lämna cellprov så fort som möjligt, så jag slipper oron.
    Vågar ju inte ha samlag mer nu innan test - som jag känner idag, rädd för att jag ska blöda nästa gång med!!

Svar på tråden Hjälp! jag blödde när jag o sambon hade samlag igår!