• Väntarochlängtar

Tips på bra hotell inkl all incluesive som man kan boka själv på Gran Canaria, Teneriffa, Lanzarote??

Hjälp mig eller tipsa mig om var jag kan hitta bra och prisvärt hotell med all inclusive på någon av Kanarieörarna i januari...

Tack!

Vill till sol och värme!

Och lyxa till det så man slipper laga mat osv.. Dvs vill ej ha tips om self catering ..

• Svar på tråden Tips på bra hotell inkl all incluesive som man kan boka själv på Gran Canaria, Teneriffa, Lanzarote??
  • Väntarochlängtar

Tack för era svar!

Måste man vaccinera sig när man ska åka till Kanarieöarna?
    Om man ska ha Twinrix så måste man ju göra detta 4 veckor innan man ska åka och vi tänkte ta en sista minuten...

• sjuttiofyran

Nej, de flesta brukar nog inte vaccinera sig innan de åker dit. Hoppas ni hittar någon bra resa.

• Väntarochlängtar
    sjuttiofyran skrev 2009-12-26 23:16:39 följande:
    Nej, de flesta brukar nog inte vaccinera sig innan de åker dit. Hoppas ni hittar någon bra resa.
    Tack! Det hoppas jag också
    Kan du rekommendera någon av öarna? Någon speciell stad? Utflyktsmål?
  • sjuttiofyran

Det beror på vad ni är ute efter. Reser ni med barn? Vill ni bo på en större ort eller mindre? Är en fin strand viktig för er? Har ni tänkt resa reguljärt eftersom ni vill boka hotell på egen hand? Ofta är det mellanlandning i Madrid då. :)

• Väntarochlängtar
    sjuttiofyran skrev 2009-12-27 09:10:28 följande:
    Det beror på vad ni är ute efter. Reser ni med barn? Vill ni bo på en större ort eller mindre? Är en fin strand viktig för er? Har ni tänkt resa reguljärt eftersom ni vill boka hotell på egen hand? Ofta är det mellanlandning i Madrid då. :)
    Vi reser med barn .. Vi vill sola, bada och ha det skönt! Hade tänkt att ta en flygstol och boka hotell själv eftersom det oftast blir billigast..
  • Matillin
    Väntarochlängtar skrev 2009-12-27 14:12:00 följande:
    Vi reser med barn .. Vi vill sola, bada och ha det skönt! Hade tänkt att ta en flygstol och boka hotell själv eftersom det oftast blir billigast..
    Fast jag undrar om man kommer undan så mycket billigare till just canarieöarna.
    Kanske man gör?
    Vi ska resa dit och kommer åka till gran canaria då jag tror det är bästa ön.
    Vi reser med barn och mormor och svärmor så det blir antagligen blue village hotell för oss, dom har all inclusive där.
    Landar på runt 30 000 för våran familj i två veckor men då ingår ju som sagt all mat och dryck.
    Ska man betala mat och sånt ute så blir det väldigt många tusenlappar för två veckor för våran familj.
    Räknade lite snabbt att det nog skulle bli över 10 000 för all mat och dryck endast.
    På blue hotellen finns det dessutom barnklubbar och underhållning det är ju värt lite.
    Men ni kanske inte reser med barn?

• Matillin
    Väntarochlängtar skrev 2009-12-27 14:12:00 följande:
    Jo ni reste ju visst med barn
  • Väntarochlängtar
    Matillin skrev 2009-12-27 15:20:14 följande:
    Jo ni reste ju visst med barn
    Vi har surfat omkring idag och kunnat åka 4 st personer till Teneriffa till 4 stjärnigt hotell med all inclusive för 23 000 kr. ( 14 dgr)

Fast .. vi skulle gärna vilja åka till Egypten där vi har hittat superfina hotell som kostar runt 6000 kr - 7000 kr ( 5 stjärningt med all inclusive ) , för 4 personer i 2 veckor i Hurgada...
    Fast har inte hittat några billiga flygstolar än i slutet av jan.. (För tidigt). Sen tillkommer visum och vaccination.
    Skulle vi åka i början i jan skulle vi kunna åka för 19000 kr - 2 veckor, 5 stjärningt hotell, all inclusive , vaccination ( ca 2000 kr) samt visum ( 800 kr).

Men man måste vaccinera sig 4 veckor innan man åker så vi kan inte åka nu i början av jan..

Så visst lönar det sig att kolla upp andra sajter än de vanliga resebyråerna.. men de kan ibland ha bra erbjudanden också.
Svar på tråden Tips på bra hotell inkl all incluesive som man kan boka själv på Gran Canaria, Teneriffa, Lanzarote??