• scrapparlotta

Wii konsol på svenska?

Har varit och köpt ett wii idag, en konsol....men om jag fattar rätt....går det inte att få svenska på den?? Finns massa andra språk, men inte svenska...eller har jag missat nåt?? Är ju inte så teknisk av mig....

• Svar på tråden Wii konsol på svenska?
  • Doktorn

Själva menyerna i t.ex. inställningarna finns bara på ett fåtal språk inklusive engelska. Svenska finns inte.
    Däremot kan/bör du ställa in att din Wii befinner sig i Sverige så att du får rätt tidszon och rätt språk i de spel som stödjer svenska som språk (inte många).

• scrapparlotta
    Doktorn skrev 2009-12-26 14:19:21 följande:
    Själva menyerna i t.ex. inställningarna finns bara på ett fåtal språk inklusive engelska. Svenska finns inte.Däremot kan/bör du ställa in att din Wii befinner sig i Sverige så att du får rätt tidszon och rätt språk i de spel som stödjer svenska som språk (inte många).
    Ok, tack....då har jag fattat rätt....jag är inte så jättebra på engelska....men det får väl gå....Tack!
  • Doktorn
    scrapparlotta skrev 2009-12-26 14:21:28 följande:
    Doktorn skrev 2009-12-26 14:19:21 följande: Ok, tack....då har jag fattat rätt....jag är inte så jättebra på engelska....men det får väl gå....Tack!
    Ta hjälp av någon för att göra inställningarna i början, sedan behöver du inte pilla med sådant längre. Bara att ploppa i en spelskiva och köra!

Engelskan i spelen är en annan femma, men den kommer man liksom inte runt hur man än vänder sig. Oftast kan det ju gå bra ändå.

Lycka till med ditt Wii!!
Svar på tråden Wii konsol på svenska?