• annasara

Vad göra av en massa överbliven kallrökt lax?

Jag har en massa skivor kallrökt lax över i kylskåpet. Känns som att jag vill göra något gott av dem. Har ätit laxen med potatis, hackad rödlök och gräddfil. Men är det någon som har något roligare tips?
    God fortsättning på julen

• Svar på tråden Vad göra av en massa överbliven kallrökt lax?
  • Thursday

Gör en enkel pasta? Koka färsk pasta och sockerärtor tillsammans i tre minuter. Sväng ihop en liten sås med lite fräst lök, matgrädde och hummerfond och häll över pastan och lägg skivor av kallrökt lax uppepå.

• La Lola

Pastarätter?
    I paj?

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • magkänsla
    Thursday skrev 2009-12-26 15:40:25 följande:
    Gör en enkel pasta? Koka färsk pasta och sockerärtor tillsammans i tre minuter. Sväng ihop en liten sås med lite fräst lök, matgrädde och hummerfond och häll över pastan och lägg skivor av kallrökt lax uppepå.
    svart pasta till lax är väldigt gott !
  • Bridgett

Stek laxen i småbitar i olivolja, vänd ner färsk spenat eller ruccola den sista minuten. Pressa i vitlök om du vill. Vänd ner i nykokt pasta och ringla över en lite skvätt olivolja. Supergott och ojuligt!

• Erkens mamma

Jag brukar göra en enkel pastasås på min. Fräs en gullök i lite smör, lägg i laxen i bitar, fräs en liten stund på med grädde/matlagningsgrädde funkar också fint, sedan i med citron och dill. Citronen tar bort mycket av den rökiga smaken och gör det hela mycket fräschare. Servera med pasta.

Supergott och enkelt

Svar på tråden Vad göra av en massa överbliven kallrökt lax?