• ida12345

Åh vad jag blir arg

någon som kan någonting om hårfärger?
    Jag är mörkblond och har alltid velat ha svart hår, tycker det är så vackert. Men jag har också jättetunnt hår och har hört att om man har mörkt hår så ser det ännu tunnare ut (vilket jag absolut inte vill)
    Så någon som har något tips på hur man kan få håret att se tjockare ut/mer volym, som inte är allt för dyrt?

Någon som kan hjälpa mig med detta?

• Svar på tråden Åh vad jag blir arg
  • ida12345
    Bromsolja skrev 2009-12-26 17:30:21 följande:
    Löshår?
    Nej inte löshår eftersom att det är uppe på huvudet det är tunt, lixom så att man nästan ser hårbotten. skitjobbigt
  • Samsmamma

du kan ju testa att färga några nyanser mörkare än din egen färg och göra det lite pö om pö?

Det kan ju bli ordentligt mörkt utan att vara just kolsvart.

• Miffomorsan

Min frisör påstår att hårstråna blir "fylligare" av toning/färg.
    Jag tycker också att mitt hår ser mkt tjockare ut när jag färgat/tonat det mörkt men det kanske är inbillning bara.

• tuuticki

Håret ser tjockare och fylligare ut oavsett vilken färg du använder, så svart är helt ok.
    Många tror felaktigt att svart alltid förminskar, men det är inte sant.

• Bromsolja
    Miffomorsan skrev 2009-12-26 17:37:31 följande:
    Min frisör påstår att hårstråna blir "fylligare" av toning/färg. Jag tycker också att mitt hår ser mkt tjockare ut när jag färgat/tonat det mörkt men det kanske är inbillning bara.
    Min frisör påstår att det är näringen i toningen/hårfärgen när man färgar som gör att det blir något tjockare, samt att det inte sliter på håret så som t ex blondering/blekning. Så helt inbillning är det nog inte. Själv testat tona det i min riktiga grundfärg (varit riktigt ljustonad innan) och håller med - det känns tjockare, och betydligt mer välmående.
  • Fille Fjonkan

Risken med att färga riktigt mörkt om man är ganska ljus är att det ser extremt tunt ut om man tillåter håret att få lite utväxt. Ljus utväxt i en bena i mörkt färgat hår ser nästan ut som flint och är verkligen inte vackert. Men ser du till att inte få någon utväxt att tala om tror jag det kan bli snyggt med svart hår även om du har tunt hår.

Jag har tunt hår och är blon/mörkblond i grunden men har prövat de flesta hårfärger genom tiderna. Det som ger "fylligast" look och känsla på mitt hår är helt klart henna.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Faile
    ida12345 skrev 2009-12-26 17:25:14 följande:
    någon som kan någonting om hårfärger?Jag är mörkblond och har alltid velat ha svart hår, tycker det är så vackert. Men jag har också jättetunnt hår och har hört att om man har mörkt hår så ser det ännu tunnare ut (vilket jag absolut inte vill)Så någon som har något tips på hur man kan få håret att se tjockare ut/mer volym, som inte är allt för dyrt?Någon som kan hjälpa mig med detta?
    Har man inte mörk hårbotten så ser håret ännu tunnare ut, om det redan är tunt från början.
    Ett tips är att färga det mörkt och sedan lägga in slingor. Svart hår ser tyvärr inte alls bra ut, om man inte redan från början har tjockt hår.
  • Faile
    tuuticki skrev 2009-12-26 17:40:17 följande:
    Håret ser tjockare och fylligare ut oavsett vilken färg du använder, så svart är helt ok. Många tror felaktigt att svart alltid förminskar, men det är inte sant.
    Ja, håret kan se ok ut, men inte hårbotten. Har man tunt eller lite hår, så syns hårbotten igenom och det ser förjävligt ut. Trots att man kanske inte ser det själv så ser alla som är längre än du det
  • nickefiki

Äh, raka av dig skiten, det har jag gjort och det är en befrielse.

• ida12345
    Bromsolja skrev 2009-12-26 17:40:49 följande:
    Miffomorsan skrev 2009-12-26 17:37:31 följande: Min frisör påstår att det är näringen i toningen/hårfärgen när man färgar som gör att det blir något tjockare, samt att det inte sliter på håret så som t ex blondering/blekning. Så helt inbillning är det nog inte. Själv testat tona det i min riktiga grundfärg (varit riktigt ljustonad innan) och håller med - det känns tjockare, och betydligt mer välmående.
    Så om jag färgar det svart och sen för att slippa ful ljus utväxt så kan jag färga utväxten ca varannan månad utan att det sliter?
  • Bromsolja
    ida12345 skrev 2009-12-26 17:59:17 följande:
    Så om jag färgar det svart och sen för att slippa ful ljus utväxt så kan jag färga utväxten ca varannan månad utan att det sliter?
    Tydligen. Är inte frisör själv, så jag har ingen aning
  • Samsmamma
    ida12345 skrev 2009-12-26 17:59:17 följande:
    klart det sliter på håret, det gör ju alla hårprodukter, fön osv. Men se till att även toppa det med jämna mellanrum så ska det nog gå bra.
Svar på tråden Åh vad jag blir arg