• GrodanSkrutt

Hjälp med sitckning: hals & axel

Jag ska avmaska för halsen de 23 mittersta - det ger 15 maskor på var sida för axel.
    "Sticka var axel för sig och minska ytterligare 1 m för halsen samtidigt som första avmaskning för axellutningen görs vartannat varv från ärmhålan, 4, 5, 5, 6 maskor."

Tror jag förstått de rätt så här långt:
    Minskning ska göras i början på varvet för halsen - i början av varvet = vartannat varv 1 maska miskas
    Men vartannatvarv i början av varvet är ute på axelsidan & där ska de oxå maskas av men förstår inte 4, 5, 5, 6 maskor..?
    Ska de tas in de första varvet - 4 & sen nästa gång ajg kommer till början där 5, sen 5 & de där med 6 maskor - 6 maskor står de sist - är de lika för alla storlekar - men vad står 6:an för..?

Hjälp vad rörigt de blev..
    Hoppas ngn kan hjälpa mig att reda ut de

• Svar på tråden Hjälp med sitckning: hals & axel
  • Heureka

Kan tyvärr inte besvara din fråga, sitter själv med koft-problem. Men kolla även www.sysidan.se ett kanonforum för oss handarbetare.

Lycka till

• GrodanSkrutt
    Heureka skrev 2009-12-26 20:30:51 följande:
    Kan tyvärr inte besvara din fråga, sitter själv med koft-problem. Men kolla även www.sysidan.se ett kanonforum för oss handarbetare. Lycka till
    Tror jag har förstått nu efter att ha fått de förklarat för mig, men jag ska kolla in länken du delade med dig av - tack =)
Svar på tråden Hjälp med sitckning: hals & axel