• mikipiki

Det spökar hemma hos oss!

Ja, det gör det nog. Eller så är det jag som skrämmer upp mig själv, jag vet inte. Senast igår så började sonens speldosa spela ute i hallen utan anledning, sambon, sonen och jag hade precis "somnat".. Men det är inte bara detta som har hänt utan ett tag så brukade tv'n stänga av sig helt av sig själv, ingen timer eller så utan den kunde bara slockna mitt under en film, poff. Jag har även tyckt mig se en skugga i hallen röra sig förbi väldigt snabbt, men jag kan ju bara ha inbillat mig.. Jag har också uttrymt lägenheten ett flertal gånger för att jag känt en närvaro och helt enkelt inte vågat vara kvar, plus att saker ofta byter plats och inte ligger där man var säker på att man la dom (det kan ju iförsig också vara hjärnan som spelar en ett spratt, men med tanke på att man är så pass säker så känns det orimligt).

Ja.. Vad tror ni är det bara jag som har hjärnspöken eller spökar det på riktigt? Och hur gör man isåfall för att bli av med dom?

• Svar på tråden Det spökar hemma hos oss!
  • Mammatill2

Klart ni kanske inte är ensamma alltid. Här hemma hos oss har vi ofta sällskap. Min store son känner av dom och jag har även sett lite rörelser.Vi har haft ett medium här och hon sa att min son är mottaglig.

• Girlinthecity

Säg åt dom att gå därifrån. Låter kanske spydigt, men jag är alvarlig. De kanske inte förstår att de skrämmer dig.

• Mammatill2
    Girlinthecity skrev 2009-12-26 21:49:13 följande:
    Säg åt dom att gå därifrån. Låter kanske spydigt, men jag är alvarlig. De kanske inte förstår att de skrämmer dig.
    Ja, det är ett sätt. Prata med dom och säg att du inte är intresserad av att ha dom där. Funkar det inte får du riinga ett medium. Var bor i sverige bor du??
  • Wilde

Hej!

Tror inte att du har "hjärnspöken", utan ni har säkert besök av andar. Jag har själv upplevt detta, är väldigt mottaglig. Det du kan göra är att säga åt dem att ge sig av mot ljuset, högt eller i huvudet. Det kan hjälpa, annars ta kontakt med ett medium som kan rensa ut andarna. De är inte medvetna om att de stör/skrämmer, de vet ej om att de är döda. Det kan låta märkligt, men de tror att de är fysiska och kan även väsnas som om de vore det =)
    Man kan aldrig vara säker på att man får bort aktiviteten, men i alla fall få det att lugna ner sig betydligt.
    Lycka till!

• snövit8902

hjälp, men samtidigt spännande

• mikipiki

Jag är rädd att göra spöket irriterad om jag ber den lämna oss ifred.. ? Eller få ett svar eller nåt, jag hade förmodligen dött av skräck xD

• mikipiki
    Mammatill2 skrev 2009-12-26 21:56:15 följande:
    Ja, det är ett sätt. Prata med dom och säg att du inte är intresserad av att ha dom där. Funkar det inte får du riinga ett medium. Var bor i sverige bor du??
    Skåne.
  • Mitsuko

bli arg och säg till på skarpen att de ska ge sig av..slå näven i bordet och skrik det eller så. men säg till på skarpen nästa gång du känner något!

• Ljuvliig

Jag och min mamma har ofta närvaro och har vid två tillfällen ringt varann på morgonen (vilken ALDRIG händer) och det visade sig att vi båda drömde att mammas morfar dog den natten och andra gången så drömde vi att min gudmor dog. Båda gångerna har strömmen gått för oss båda hemma under natten och vi har båda pratat mycke i sömnen och gnisslat tänder.

Och båda gångerna dog dom vi drömt om (av ålder) efter det har både hon och jag känt av närvaro..

I oktober i år så har jag sett vid flera tillfällen en man som stått mellan mina och makens två bilar sent om kvällen. Jag har inte blivit rädd med berättat för mamma alla gånger.

den 1/11 krockade vi med älg i 110km/h och voltade och landade på taket i vår stora bil..

Jag kan inget annat än tro på "spöken" eller andar som jag föredrar.

Mannen som stod mellan våra bilar i flera veckor innan olyckan vakade nog över oss.
    för jag var gravid i v 15 och varken bebisen, jag eller min man fick några som helts skador av olyckan utan kunde krypa ut och möta upp både polis och ambulans..

Ts; det är nog inte inbillning men du ska inte vara rädd, se det som en tillgång och en källa till trygghet!

• Ljuvliig

jag menade ju givetvis okt -09!

Svar på tråden Det spökar hemma hos oss!