Hur lång hållbarhet är det på ögonbrynsfärgning?
Tänkte gå och få mina ögonbryn färgade för första gången. Undrar om det är någon här som fått det gjort? och blev ni nöjda med resultatet?
Hur pass länge kan man förvänta sig att färgen sitter i?
Tänkte gå och få mina ögonbryn färgade för första gången. Undrar om det är någon här som fått det gjort? och blev ni nöjda med resultatet?
Hur pass länge kan man förvänta sig att färgen sitter i?
Jag har gjort det 2ggr.
Första gången gjorde jag det på en salong mitt inne i Sthlm och kom ut som en påskkärring. Så går till ett ställe där du vet att dom lyssnar på dina behov. Jag sa innan att jag ville ha en färg som passade till mitt ljusa hår men kom ut med typ svarta bryn!
Andra gången gjorde jag det hemma själv och då blev det bra eftersom jag kunde göra lite ta bort och lägga mer tills det var så mörka som jag ville.
Men mina ögon fransar färgar jag numera på salong och jag gjorde det sist 3 dec och tycker färgen börjat släppa på vissa fransar nu men då tvättar jag ögon varje dag eftersom jag använder mascara.
Kan nog hålla längre om man inte gnuggar så mycket vid tvätt som jag gör i ögonen.
Tycker jag också men inte där tydligen. Men vet andra som gjort och blivit nöjda på andra ställen. Hade kanske otur.
Klart färgen avtar men dom ska vara i en ton som passar dig från början.