• TheodorMiranda

Namnet Nora?

Hej!
    Jag måste fråga, kanske en korkad fråga.. Men vad anser ni om tjejnamnet Nora?
    Jag och sambon tycker väldigt mkt om det namnet men vi är livrädd för att hon kommer bli mobbad i framtiden i skolan.
    Dagens ungar e inte snälla ibland o man vet inte hur det är i framtiden.. Är det verkligen en risk för henne att bli kallad Nora H*ra?
    Låter hemskt jag vet.. Men måste få fråga..
    Många namn som man kan bli mobbad på det vet jag.. Men nu gäller det just namnet Nora.
    tacksam för någons åsikt!

• Svar på tråden Namnet Nora?
  • snövit8902

alltså visst nora ursäkta mig hora de rimmar, barn e elaka men man kan nog komma på nåt elakt om varje namn..
    tycker nora e jätte gulligt

• Namnam

Rimmar på hora och snora men jag tycker det är jätte fint.

Barn hittar alla möjliga och omöjliga saker att reta för eller så kommer ingen ens att reflektera över det

• TheodorMiranda
    snövit8902 skrev 2009-12-26 23:05:29 följande:
    alltså visst nora ursäkta mig hora de rimmar, barn e elaka men man kan nog komma på nåt elakt om varje namn..tycker nora e jätte gulligt
    jo det kan man kanske.. vi båda verkligen gillar namnet men drar oss just för att det rimmar med Hora..
  • TheodorMiranda
    Namnam skrev 2009-12-26 23:10:13 följande:
    Rimmar på hora och snora men jag tycker det är jätte fint.Barn hittar alla möjliga och omöjliga saker att reta för eller så kommer ingen ens att reflektera över det
    hehe snora hade jag inte tänkt på.. men inte lika farligt iallfall..
  • Kan inte bli bättre än såhär

Hon kommer tyvärr bli ropad hora efter i skolan

• TheodorMiranda
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-12-26 23:11:33 följande:
    Hon kommer tyvärr bli ropad hora efter i skolan
    ja det e ju det vi misstänker.. ville bara veta folks åsikter..
  • spöke

Man kan bli retad för allt möjligt. Jag tror det viktigaste är att förbereda lilla Nora för eventuella elakheter så hon vet vad hon ska svara/göra i sådana situationer.

Tycker Nora är ett jättefint namn.

• stavfelet

min lillasyster heter Nora och hon har aldrig blivit kallad fula saker...

(¯`°?.¸ ღ♥ Vincent081215 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • EliLeoMa

Jag tycker det är fint.

Svar på tråden Namnet Nora?