• MospP

Hur ofta säjer du "jag älskar dig" till din mamma lr pappa?

När jag var liten sa jag det ofta till mamma och pappa. Sen blev jag äldre och detta blev pinsamt...

Nu är mina föräldrar gamla och det har blivit viktigt för mig att verkligen _säja_ orden.
    Har ju alltid visat i handling hur mycket jag älskar dem och hur mycket de betyder för mig.

Säjer du "jag älskar dig" till dina föräldrar?

Varför och när/hur?

Varför inte?

• Svar på tråden Hur ofta säjer du "jag älskar dig" till din mamma lr pappa?
  • AnnelieTyresö

Aldrig, för att jag inte älskar dem.

• MikaelaOchEricaQudijo

aldrig. mamma har gått bort och "pappa" är en röv. därimot säger jag det MINST en gång om dagen till mina barn.

• LML

Till min dotter säger ja det säkert 200 ggr på en dag. Till min sambo ett par ggr om dan- Till min mamma någon gång i veckan. Till min far... typ aldrig tror ja, vi har inte den relationen.
    Varför jag säger det?? för att ja älskar dom o vill att de ska veta det ( jag visar det även)
    Hur ja säger det? Bara sådär helt enkelt. Har nog inget bra råd, mer än att om det känns så i hjärtat så säg det till dem.

• snorkråka

Har aldrig, gör inte och kommer aldrig att säga det. Inte vår grej liksom. Till mitt barn har jag inga problem att säga det.

• strenua

Aldrig. Min pappa är död och min mamma är helt enkelt inte min mamma. Eller jo, hon ÄR ju min mamma men hon KÄNNS inte som min mamma.

• rutia

lite emellanåt, när det är rätt tillfälle, ett kvartal mellan varje gång kanske, ibland ett halvår. har bra relation med dem. det funkar.

• Mariohn

Varje kväll till min son.

• strenua
    Mariohn skrev 2009-12-27 04:36:16 följande:
    Varje kväll till min son.
    Men det var ju inte det som var frågan.
Svar på tråden Hur ofta säjer du "jag älskar dig" till din mamma lr pappa?