• EttLångtOchJolligtNamn

Osmaklig musik

Hej alla
    Har precis rensat igenom min brors dator.
    Jag tänkte att medan jag rensar kan jag lyssna på musik. Sagt och gjort startade jag winamp och kollade vad han hade.

Jag vart chockad över musiken jag hitade: Pluton Svea, Pitbull Farm, Vit Legion, Spandau m.m.

Om ni inte känner till dessa band så kan jag berätta att de spelar nazistisk/vit makt musik.

t.ex. en av låtarna innehöll den här texten:

Dom som inte är med oss dom ska rensas ut
    Sionismens imperium krossar vi till slut
    Tiden äro inne för en lång och blodig strid
    Fjärde riket ska vakna för alltid
    Så slut dig till dom ariska soldaterna min vän
    Svastika fanan ska vaja igen

etc.

Ska jag bara ta bort alla låtar och inte säga något om det eller låta det vara kvar?
    Står i ett moraliskt dilemma.

• Svar på tråden Osmaklig musik
  • the M Bitch

Ta inte bort musiken - ta en diskussion med killen istället.

• EttLångtOchJolligtNamn

the M Bitch skrev 2009-12-27 00:06:32 följande:

Ta inte bort musiken - ta en diskussion med killen istället.
    Oj det var snabbt:) Ok får ta å göra det!
  • jonte96

Han kanske inte står för musiken han lyssnar på,kanske bara tycker den är bra

• FairyQueen

Håller med föregående inlägg, ta en disskution med honom. Han kanske inte förstår innebörden av musiken? Är nog iallafall, oavsätt bäst att prata med honom :) Att bara ta bort musiken är inte rätt.

• Koloraturell
    jonte96 skrev 2010-01-04 00:05:35 följande:
    Han kanske inte står för musiken han lyssnar på,kanske bara tycker den är bra
    kan mycket väl vara så, en del av musiken är bra även om texterna gör en mörkrädd. 
  • LyckligtSlut

Men jag har också haft sådan musik på datorn. Varför? Jag undrade hur den lät helt enkelt. Inget som spelas på P3 direkt. Behöver inte vara något! Fråga bara! Säkert ingen fara.

• Swinghunny

Jag tycker att du ska låta honom ha sin musik ifred, om det är något han gillar att lyssna på så borde han väl få lyssna på det? 

Han behöver inte vara nazist bara för att lyssnar på vitmakt-musik (bla Pluton Svea som du skrev en del av texten på)?

Du kan prata med honom istället det. Men jag undrar, hur kommer det sig att DU rensar HANS dator?

Life is like a rollercoaster!
  • Oi Benge

Vill bara tillägga att Pitbullfarm _INTE_ är sådan musik, då jag själv lyssnar på dom.
    Det är samma sångare som i Pluton Svea (Jocke Karlsson.) Men då han spelade i bandet Pitbullfarm var han inte nazist, alltså inte ett nazist/vitmakt band..

Ändra gärna, då jag lackar jävligt mycket på sånt här, då jag får höra dagligen "Rasist! Nazist!"

• Barnagarn

Bra musik det där, var lycklig att din son hittat den enda rätta vägen!

• tamate

som andra skrivit så rensa inte utan ta en diskussion, är själv en allätare när det gäller musik och har inte någon koll på politisk bakgrund eller något på musiken jag lyssnar på utan gillar jag en åt så gör jag det och jag älskar att hitta ny musik som jag inte hört eller lagt märke till förut. men om någon skulle uppmärksamma mig på vad texten innebär och spec om jag missat att lyssna efter vad dom eg säger (vilket inte är omöjligt) så skulle jag ta ställning och kanske inte ha musiken sparad längre om jag upptäckte att det betydde något som jag verkligen avskydde.

• jennawelander

du kan ju inte radera hans låtar   ?
    han får väll lyssna på vad han vill ? -.- 

Svar på tråden Osmaklig musik