• Margit

    BF i april på Gotland

    Hej!

    Några gotlänningar här inne som har beräknad förlossning i april? Vi flyttar hem till ön i slutet av januari och har BF 12 april, vore kul att hitta fler gravida gutar!

  • Svar på tråden BF i april på Gotland
  • MissSindra

    Hmm upplänning här som ev kmmer att vara på "sem" på gotland under sista veckan innan jag ska ha. Bf 26:e april så kanske blir en gotlandsbebis för mig..

  • Margit

    Tyvärr, inte mer än vad som står på kommunens hemsida. Kolla om du inte gjort det än www.gotland.se Jag har fått tid hos barnmorskan i slutet av januari, kanske får reda på mer då1

  • Cialainen

    Hej!

    Jag är en "fake-gotlänning", alltså inflyttad för 2 år sedan!
    Jag är på smällen för första gången och har beräknad födsel 12 april, precis som du Margit! Spännande!
    Jag går på MVC i Visby och barnmorskorna där är bra. Har bara hört positiva saker om förlossningen i Visby.  

  • sarahl

    Här har ni en som är beräknad till den 8 april, detta är mitt tredje barn och alla är födda i visby.

    Då får vi väl följas åt och kanske stämmer vi till träff, det hade väl varit skoj.

    jag har inte heller några runt omkring mig som skall ha barn.

  • Margit

    Oj va roligt, jag hade nästan tappat hoppet och trodde jag var alldeles själv! Har ni börjat i någon föräldragrupp än?

    Om inte innan så kanske vi ses på förlossningen!

  • elitepearl

    Får jag vara ed fast ag ska ha i juni?
    Verkar lite svårt att hitta andra Gotlänningar här inne å tycker att det skulle vara så roligt att få lära känna andra i liknande sits.

    Hoppas att ni och era magar mår super!

  • Margit

    Klart att du får vara med! Min mage växer och mår fint, hoppas du också mår väl. {#lang_emotions_laughing}

  • elitepearl

    Tack, va glad ja blir! :)

    Skönt att din mage växer som den ska! Min växer oxå, så de kliar i hela huden..;) Imorn ska jag äntligen få lyssna på hjärtljuden, så jag hoppas att allt låter som det ska där inne.. Har haft turen att få kika me ultraljud redan å då verkade allt bra, men lite nervs e ja allt iaf..

    Vet du något ställe här på ön där man kan hitta mammakläder?

    Kram

Svar på tråden BF i april på Gotland