• Pirripirri

Någon med PCO och utebliven ÄL som blivit hjälpt av apiforce / efamol eller glandin-25?

Min fråga lyser som rubriken; Någon med PCO och utebliven ÄL som blivit hjälpt av apiforce / efamol eller glandin-25? Alltså att ni fått egen ÄL av något av ovanstående piller?

• Svar på tråden Någon med PCO och utebliven ÄL som blivit hjälpt av apiforce / efamol eller glandin-25?
  • Pirripirri

nån som vill dela med sig nå erfarenheter kring detta?

• PCO20

Jag fick ägglossning och mens av agnus castus (dropparna) Har dock inte blivit gravid och provar nu en ny omgång fast med tabletterna!

• Pirripirri
    PCO20 skrev 2009-12-28 15:19:50 följande:
    Jag fick ägglossning och mens av agnus castus (dropparna) Har dock inte blivit gravid och provar nu en ny omgång fast med tabletterna!
    Vad är det? Låter spännande
  • Eskobar77

Jag är också intresserad av att veta mer om detta =)

(¯`°?.¸ ღ♥ stolt mamma till Ines♥ღ ¸.?°´¯)
  • inga76

Har hört att Glandin och dylika omega 6-preparat inte är bra för just PCO-are. I övrigt har jag inte mycket information att komma med, tyvärr.

• Pirripirri
    inga76 skrev 2010-01-01 21:54:47 följande:
    Har hört att Glandin och dylika omega 6-preparat inte är bra för just PCO-are. I övrigt har jag inte mycket information att komma med, tyvärr.
    Okej... min BM vet dock inte säkert om det är PCO jag har. Har egentligen helt normala hormonvärden men ingen egen ägglossning
  • Eskobar77
    Pirripirri skrev 2010-01-04 14:41:18 följande:
    Okej... min BM vet dock inte säkert om det är PCO jag har. Har egentligen helt normala hormonvärden men ingen egen ägglossning
    Mina hormonvärden sticker inte heller ut - men har i stort sett aldrig egen ägglossning. Det sägs ju att GI-kost ska kunna vara bra och akupunktur ska också kunna hjälpa till.
    (¯`°?.¸ ღ♥ stolt mamma till Ines♥ღ ¸.?°´¯)
  • Pirripirri
    Eskobar77 skrev 2010-01-07 20:53:25 följande:
    Mina hormonvärden sticker inte heller ut - men har i stort sett aldrig egen ägglossning. Det sägs ju att GI-kost ska kunna vara bra och akupunktur ska också kunna hjälpa till.
    Okej! Har du provat det? Fick du ägglossning då?
  • Viggo och pyrets mamma

Agnus castus kallas också munkpeppar, om ni gogglar agnus castus vitex + PCO kan ni få massa matnyttig info.

Ett år går så fort... Viggo 080425
  • Pirripirri

Jag har testat Rosenrot ett tag nu och jag fick ägglossning igår! Är väldigt glad!

• Bambusa

va kul, men rosenrot kan framkalla missfall... jag hade ätit de tom några dagar efter l sen var ja gravid, fick mf i v5med tv 1 och v15 med tv 2 :(

Pirripirri skrev 2010-02-02 12:50:17 följande:
    Jag har testat Rosenrot ett tag nu och jag fick ägglossning igår! Är väldigt glad!
  • Pirripirri
    Bambusa skrev 2010-02-02 18:36:18 följande:
    va kul, men rosenrot kan framkalla missfall... jag hade ätit de tom några dagar efter l sen var ja gravid, fick mf i v5med tv 1 och v15 med tv 2 :(
    Jag har hört det, så jag slutade samma dag som jag fick ÄL. Man kan väl äta det från mensens första dag fram till ÄL, men inte efter.
  • Bambusa

ja, de borde ju funkar tycker ja.. kommer inte ihåg när ja slutade med dom, de var över 2år sen...

Pirripirri skrev 2010-02-03 07:19:11 följande:
    Jag har hört det, så jag slutade samma dag som jag fick ÄL. Man kan väl äta det från mensens första dag fram till ÄL, men inte efter.
  • Klarabella89

Fungerade rosenrot för dig första månaden? Och hur åt du dem tog du två samtidigt eller en åt gången två gånger per dag? Sedan tänkte jag höra med dig om du fortsatte de efter mens igen fick du då igång äl igen?

Finns det fler som fått igång äl med rosenrot?

Svar på tråden Någon med PCO och utebliven ÄL som blivit hjälpt av apiforce / efamol eller glandin-25?