• shoreline

Inspiration för att inreda barnrum!

Min lille grabb är visserligen bara 2½ månad men jag vill börja inreda det som ska bli hans rum! Rummet är ganska stort, har vita tapeter och är allmänt tråkigt. Vi bor i en hyresrätt så att tapetsera är tyvärr inget alternativ.

Hur kan man piffa upp vita tråkiga väggar? Vad kan man inreda rummet med för att "fylla" ut det stora utrymmet och undvika att det blir eko? Hur ska man möblera för att det ska bli så mysigt som möjligt?

Har ni bilder på era barns rum så kanske man kan få kika på dom för lite inspiration?

Tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Inspiration för att inreda barnrum!
  • lindaha

Jag har lagt ut bilder på barnrummet i min blogg men jag vet inte hur man länkar till ett visst inlägg. Men om du går ner på sidan, tror det är 5 inlägg så ser du bilderna.

www.lindaha.blogg.se

• Tasha78
    lindaha skrev 2009-12-27 10:28:07 följande:
    Jag har lagt ut bilder på barnrummet i min blogg men jag vet inte hur man länkar till ett visst inlägg. Men om du går ner på sidan, tror det är 5 inlägg så ser du bilderna. www.lindaha.blogg.se
    så fint rum
  • mammatotoo

Jag köpte SÅ läckra wallisar på IKEA för 199kr 2 ark i ett paket
    Luftballonger på ena och jätte söta fordon på det andra

• shoreline
    mammatotoo skrev 2009-12-27 17:15:01 följande:
    Jag köpte SÅ läckra wallisar på IKEA för 199kr 2 ark i ett paket Luftballonger på ena och jätte söta fordon på det andra
    åh va kul! Det måste jag kolla in! Ursäkta ett obildat inredningspucko men wallisar.. klistrar man fast dom på väggen och kan man i så fall ta bort dom sen?
  • mammatotoo

Dom ska man kunna ta bort utan att tapeten följer med... fast i lillens rum följde tapeten med då han rev loss en själv.
    Jag fick tipset om att värma med fönen och ta loss dom.

• 3barnsmamma

Ett tips kan oxå vara att köpa plastlådor och märka upp med t ex. lego, pussel, spel osv... jag köpte såna ord på www.idetext.nu

• supersötasilversara

Bestäm gärna ett färgtema du vill ha, tex rosa-gult, rött-rosa, turkos-lime. Utgå ifrån det till allt.

Köp/måla ramar i färgtemat

Sätt upp gardiner - gärna i varm färg i färgtemat med mycket tyg så det blir ombonat.

Kapa en skummgummimadrass i två delar och sy överdrag på en av dom till mys/läshörna. Dela den andra madrassbiten i 2,3 eller fler delar och klä med tyg, roliga att stapla/leka med eller ha i myshörnan. Ha andra kuddar i roliga färger i säng och myshörna.

Klä in IKEAs ramar TYGLÖSA med tyg som matchar, blir jättebra ljuddämpare.

Ha en stor mjuk matta på golvet. Jag tycker inte att det måste vara en färglad mönstrad matta (med bilar/blommor/städer mm, det kan lätt kännas rörigt med leksaker och så, välj hellre en mild ev en vit matta.

Tänk gärna BRA förvaring på en gång, det är ganska enkelt när de är små har har några gosedjur och skallror - sen blir det MYCKET mer att hålla reda på och om man inte vill köpa nya förvaringsmöbler så tänk till innan .

• supersötasilversara

Tänkte på det också, det behöver inte bli ett tråkigt barnrum bara för att väggarna är vita, det kan vara kanska skönt eftersom det är lättare att få allt att hålla ihop och inte blir FÖR mycket. Sen kan man ju köpa wallies också om man vill göra något litet annorlunda på de vita väggarna.

Det är lätt att det blir plottrigt i ett barnrum eftersom alla leksaker tar plats med färger/former osv.

• oOLillaJagOo

Ett tips! Kolla in www.styleroom.se , massa inspiration, inte bara barnrum! :D
    Sök på barnrum på den sidan så får du upp en hel del fint!

Svar på tråden Inspiration för att inreda barnrum!