• josen 1

havregrynsgröt okej middag för gravid?

Det är ju så viktigt att äta bra när man är gravid. Men de dagar man inte orkar laga middag, kan det då vara okej att äta havregrynsgröt med mjölk och bär? Vad kan annars vara ett bra alternativ?

• Svar på tråden havregrynsgröt okej middag för gravid?
  • Pink Muffin

Varför inte? Jag kan komma på massor av saker som skulle vara en sämre middag!

♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
  • Fille Fjonkan

Jag skulle säga att det är en helt ok middag. Såvida inte frukost och lunch bestod av samma sak

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • väntar4an 2010

ja verkligen både nyttigt och gott
    och desutom vissa dagarorkarm an inte äta men då e det ju bra med lite näring i allafall

vissa dagar har jag bara tagit en smootis just för att få i mig någonting det är det viktigaste att försöka få i sig något litet inte vad det är

• La Lola

Såklart funkar det.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Helstsyskonnu

Ja det kan du ju äta. Om du vill att det ska bli lite matigare med mer protein så kan du ju ta en macka med tex keso, ägg eller makrill på till.

• troddeduja

Jag brukar också äta havregrynsgröt till lunch! Fast jag tar då fiberhavregryn och så kokar jag den på röd mjölk istället för vatten. Till det blir det sylt och mjölk och två kokta ägg. MUMS!

• Gothica

Det är väl ingen bra middag vare sig man är gravid eller inte! Och, inte tycker jag att man blir mätt på det heller, eller så är man ganska snart hungrig igen och måste ändå äta mer. Men om det händer nån gång då o då så är det väl okej, om man själv tycker det är okej.

• La Lola
    Gothica skrev 2009-12-29 07:42:57 följande:
    Det är väl ingen bra middag vare sig man är gravid eller inte! Och, inte tycker jag att man blir mätt på det heller, eller så är man ganska snart hungrig igen och måste ändå äta mer. Men om det händer nån gång då o då så är det väl okej, om man själv tycker det är okej.
    På vilket sätt är det inte bra menar du?
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • helene306

Varför inte? Huvudsaken är väl att man får i sig något. Jag håller mig inte mätt värst länge på havregrynsgröt och jag försöker undvika kolhydrater så för mig är inte havregrynsgröt ett alternativ. Jag föredrar lagad mat.

(¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • SilverEmma

Äsch...havregrynsgröt & bär är väl en ganska bra måltid? Under min första graviditet levde jag i princip på mcdonalds milkshake & pommes & billys panpizza...och en jäkla massa persilja som jag inte kunde låta bli att äta. Dotter mår hur bra som helst.

• Quinnan

Det funkar jättebra!
    Jag är en usel kock och dessutom så orkar man bara inte vissa dagar när man är gravid. Är i åttonde månaden och det har blivit måååånga kvällar då det bara blivit lite gröt, eller varma mackor eller liknande.
    Både jag och bebis mår lika bra för det! Ät din gröt du, när du känner att du inte orkar, så länge du inte gör det varje dag så är det okej :)

• LillaFlingan

ät det du orkar laga.... bebisen tar det den behöver och du får resterna!!;)

igår mådde jag jätteilla och det enda jag fick i mig var en påse chips!!!... då är nog gröt myyyycket bättre!! ;)

men tar iaf vitamintablett varje kväll....

Svar på tråden havregrynsgröt okej middag för gravid?