• USB

P-piller mot acne?

Jag fick min PCO-diagnos i november. Jag tycker själv att jag börjat bli mer "luden" och fått mörkare hår på armarna. Läkaren erbjöd mig då p-piller som enligt henne skulle hjälpa mot behåringen. Jag tackade nej eftersom det känns galet att äta p-piller när man vill bli gravid.
    Nu har jag fått jättemycket finnar i ansiktet. Jag har aldrig i hela mitt liv haft finnar och jag är 31år.
    Kan p-piller hjälpa mot acnen?
    Jag har precis ätit en kur med provera och mensen slutade igår. Kan det ha något att göra med finnarna?
    Vet inte alls vad det är för biverkningar på provera.

• Svar på tråden P-piller mot acne?
  • Tvillingar11

P piller hjälper mot acne, men det är dumt att ta dem om du vill bli gravid. Sen jag slutade med mina har jag börjat få acne igen. Jag hade det innan p piller också, men de försvann när jag åt piller. Fråga om du ej kan få någon kräm utskrivet?

• USB
    Tvillingar11 skrev 2009-12-27 18:35:53 följande:
    P piller hjälper mot acne, men det är dumt att ta dem om du vill bli gravid. Sen jag slutade med mina har jag börjat få acne igen. Jag hade det innan p piller också, men de försvann när jag åt piller. Fråga om du ej kan få någon kräm utskrivet?
    Vad är det för kräm? Börjar känna mig lite desperat snart...
  • Tvillingar11

Jag frågade min läkare och hon sa att det fanns krämer, men som inte är receptfria. Om jag skulle vilja ha det så måste de ske väldigt noggrant, för många av dessa krämer kan man ej smörja på om man är gravid. Försöker man bli gravid så vet man inte i början och då kan det vara bra att avstå dessa krämer. För mig har det ej blivit aktuellt än, jag har endast småfinnar ibland.

• Ichi

Har ätit Diane(p-piller) i ett par år och de hjälper absolut mot acnen och den ökade behåringen ;) Jag slutade med pillrena för ett år sen då vi försöker bli med barn och acnen kom tillbaka igen. har tidigare ätit penicillin mot acnen sist åt jag Ery- max som enligt min läkare inte skulle göra en känslig mot solen.

Just nu har jag testat Neutrogenas blackhead... på apoteket. Den är receptfri och jag ville testa. jag har blivit mkt bättre även om det inte försvinner och det tar lite tid dmen det fungerar... Finns andra lite dyrare varianter man kan köpa i vissa butiker jag har dock inte provat dem än.

• ellle

någon som vet hur lång tid det tar innan p-pillera ger effekt? har ätit mina i två veckor snart och jag har yasmin, orkar inte med denna acne, den gör ens personlighet så orättvis, iaf mig för jag blir så himla osäker och mår dåligt , jag använder exclusiva hudvårds produkter från mene&moy , dricker mkt vatten och använder bare minerals ,,vill bara att de ska vara över!
    och jag tänker absolut inte äta roacuttan ..

cant wait to see your face when i reach my goal
  • Ichi
    ellle skrev 2010-12-12 21:08:49 följande:
    någon som vet hur lång tid det tar innan p-pillera ger effekt? har ätit mina i två veckor snart och jag har yasmin, orkar inte med denna acne, den gör ens personlighet så orättvis, iaf mig för jag blir så himla osäker och mår dåligt , jag använder exclusiva hudvårds produkter från mene&moy , dricker mkt vatten och använder bare minerals ,,vill bara att de ska vara över!
    och jag tänker absolut inte äta roacuttan ..
    Jag tror det kan ta ett tag. Jag åt Diane för dessa besvär. De är starkare men du måste nog räkna med ett par månader innan det ger full effekt. Just nu äter jag inga p-piller alls och det fungerar hyffsat med blackheadsserien på apoteket... Vet att det är jobbigt och har själv ätit penicilin för det innan jag fick diagnostiserad pco och en förklaring till acnen.

Håll ut!
Svar på tråden P-piller mot acne?