• mm m

Tips på vad jag kan sy,velour.

Har köpt ett mönstrat velourtyg (enfärgad botten med en annan färg i mönstret) nu behöver jag tips påvad jag kan sy.

Tänkte först kjol men blev sugen att göra någonslags huv/zip tröja.
    Har fått för mig att byxor inte blir nå bra med det mänstret och om klänning ev blir "för mycket" just för mönstret. Men tycker det är lite häftigt och inget jag sett tidigare. Muddväv i samma nyans verkar inte finnas(där jag kollat iaf)

Sen ska det helst vara ganska enkelt då jag inte sytt på flera år.

Ser fram emot att ta del av era tips och ideer.

• Svar på tråden Tips på vad jag kan sy,velour.
  • ModestyB

Munktröja är ju lätt att sy,annars har du ju själv avfärdat nästan alla andra plagg;)

Jag älskar velourbyxor med mudd och klänningar med känguruficka, overaller syr jag också mycket av. Sy det som verkar roligast!

• Pallas

Vad synd att du inte hittat muddar, för det är både enkelt att sy och snyggt och skönt med lite pösiga "mysbrallor" med mudd i midja och benslut.

En korsettliknande väst, kanske? Men det kanske är för svårt...

• mm m

Sydde en del tidigare men senaste åren har det blivit stickning för mig. Vill ata upp synungen igen.

känns som kjol, känning eller huvtröja, tror byxor blir för mycke t mend det mönstret på.

Det tråkiga är ju att jag inte hittar mudd i passande färg om man ska ha till tröjorna, har inge mönster heller , förr har det inge varit några problem då jag gjort egen design och mönster men känner mig mer osäker nu elftersom det var ett tag sen sist. vill inte förstöra tyget då jag bara har en m, vilket inte räcker till så mycket heller.

klänning med känguruficka är fint, du tror inte att det blir för mycket, tyget är grått i bottemmen svarta fiskben/fiskskelett på. tyckte det var skithäftigt när jag köpte det.

har du några bilder att visa på sånt du gjort så jag kan på se+ lite tips

• mm m

hur brukar ärmarna se ut på klänning med känguruficka. r de som brettspagettiband och sen ha en tröja under eller att man syr en kortre ärm.

finns flera omodeller av kjol också men det enklaste verkar vara att sy en i ett fram och ett bakstycke med enkanal för gummoband.

ja massor av mina ideer gick bort då jag inte hittar mudd

• Pallas

Vad fint det låter! Jag spånar lite här då... Jag tänker mig en ärmlös klänning i lite A-line-stuk. V-ringad, kanske med blanka svarta knappar fram? Under kan man då ha en tunnare blus i antingen vitt eller någon "skrällig" färg, beroende på vad man vill ha för effekt.

Svar på tråden Tips på vad jag kan sy,velour.