• LiaW

Hur har ni gjort för att få bort gravidmagen? Hur lång tid tog det innan magen försvann?

Jag har en dotter på nu 5 månader & det ser fortfarande ut som jag är i månaden i mellanåt. Otroligt jobbigt när jag får frågan om jag är gravid.
    NEJ,det är jag inte! Ni som lyckats få tillbaka eran kropp,hur gjorde ni?

• Svar på tråden Hur har ni gjort för att få bort gravidmagen? Hur lång tid tog det innan magen försvann?
  • smarties

Jag bumpar den här tråden, jag vill också veta, för sist jag var gravid var 3 år sen o jag har inte fått bort magen än.. :P

• LiaW

nää fy..Det räcker ju att vara gravid i 9 månader,Man vill ju inte vara gravid i flera år. Förut hade jag otroligt lätt för att rasa i vikt, spelade ingen roll vad jag åt, så fort jag gick ut å gick, så rasade jag i vikt, men inte nu längre efter graviditeten..=/ Jag gick upp 22 kilo under graviditeten, då vägde jag iof långt under det normala för min längd. Nu väger jag 62 & är nöjd med allt, förutom magen..Provar just nu med äppelcidervinäger som jag har hört ska vara effektivt för att få bort just magen,har ätit det 2 veckor,men fortfarande inte sett nån skillnad. Hur mycket jag än tittar så ser jag fortfarande lika gravid ut. Bläääää vad osexig jag känner mig.

• jojo72im

Hej LiaW ! Jag tror att bra och hälsosam mat i kombination med träning (förbränningsträning och styrketräning i kombination) kommer att få bort magen i långa loppet. Är magens muskler förslappade/uttöjda är det träning av magen som gäller tror jag. Jag är ingen träningsexpert, men ganska duktig på näringslära och tränar en del själv. Jag har fått bort mina gravid.kilon och magen...hade i och för sig bara 12kg, men bara 4 gick bort vid förlossningen! Detta med äppelcider och att det skulle vara extra effektivt för att få bort magen tror jag du kan glömma tyvärr. Lycka till!!

• Hertha

Träning skulle jag vilja säga är i stort sätt det enda som hjälper . Särskilt om du inte har några direkta överviktskilon kvar.

Magmusklerna blir ju ganska uttänjda av graviditeten och det är vanligt att de i mitten delar på sig. Börja träna hela "korsetten" och egentligen muskelträning med hela kroppen så ska du se att gravidutseendet försvinner.

• ThisIsMe

Dupplermetoden! Jag har själv aldrig varit gravid och har aldrig testat metoden men sjutton vad de som provat den talar gott om den. Den ska tydligen vara jäkligt effektiv för att stärka de inre magmusklerna.

• LiaW
    ThisIsMe skrev 2009-12-27 19:01:03 följande:
    Dupplermetoden! Jag har själv aldrig varit gravid och har aldrig testat metoden men sjutton vad de som provat den talar gott om den. Den ska tydligen vara jäkligt effektiv för att stärka de inre magmusklerna.
    Vad är det för träning?

Tack alla ni som har svarat..
  • MalloryKnox

Hej TS. Måste fråga om du kommit nån vart i kampen mot gravidmagen? Fick en son för 7 veckor sedan och mina magmuskler är totalt uttöjda och ja... det ser hemskt ut. Kram

Svar på tråden Hur har ni gjort för att få bort gravidmagen? Hur lång tid tog det innan magen försvann?