• antofelia

Köpa crosstrainer

Behöver lite tips på en bra crosstrainer..... Har tittat runt lite med det finns ju sååå många att välja på. Vi ska ha det som ett kompliment här hemma...köra lite då och då när man inte kommer iväg och tränar. Vad ska man tänka på, vad är bäst en billig eller dyr...tips och ideer tas gärna emot!!!

• Svar på tråden Köpa crosstrainer
  • AnnelieTyresö

Köp en beg på blocket, väldigt bra priser där :)
    Så kan du satsa på en som är dyrare i nypris.

• Mamma MLi

jag köpte min på intersport, den kostade kanske 3000 ungefär,
    skitbra med dator som mäter hur långt man springer och tiden...

en dator är bra, för du taggar dig själv att bli bättre och orka längre...

• Mamma MLi
    AnnelieTyresö skrev 2009-12-27 18:08:00 följande:
    Köp en beg på blocket, väldigt bra priser där :)Så kan du satsa på en som är dyrare i nypris.
    ett mkt bra tips... tänkte inte ens på det...
  • AnnelieTyresö

Ja, oftast köper folk en, som sen bara får stå, så det är perfekt.

• Rulle06

Köp en av den tysta varianten. Är iofs dyrare, men så mycket värt det. Den vi hade lät så mycket så titta på TV samtidigt var helt omöjligt...

Nu har vi en motionscykel, som är helt tyst. låter lite bara när man ändrar motstånet. Så nu kan vi gladeligen titta på tv samtidigt som vi trampar...

Om jag någon gång i framtiden ska köpa en crosstrainer igen så ska den vara dyrare men oxå tyst.

Jag köpte cykeln via Tradera.. Fördelen med att köpa begagnat är ju att de oftast är ihopmonterade o man kan prova den innan man tar den med sig hem...

• Skittles 77

Nån som köpt sin på Rusta? Såg att de hade en till hyfsat pris nu, men vet inte hur bra de är...?

• Den allsmäktige

Köpte en begagnad för 400 på blocket. Lätt det bästa jag gjort i mitt liv!
    ÄLSKAR min crosstrainer och det är en sån man kan köpa på TV-shop. En Orbitrek Platinum, den har också en dator där det står tid, distans och antal kalorier man bränt.

Brukar längta hem till min älskade crosstrainer, det är så roligt att stå och bränna lårmusklerna framför ett tv-program! (Måste tillägga att på senare dar HATADE jag allt som hade med motion att göra. Men älskar att motionera på crosstrainern numera). Det är ett mirakel! HALLELUJAH!

• Chiquiitta

Skittles 77 skrev 2009-12-29 09:16:50 följande:

Det här är den roligaste annons jag hittat... www.blocket.se/lund/CROSSTRAINER_till_battre_...Undrar om det är en bra modell? Borde slå till genast...chokladkakan lockar!
    haha såg den också, melja på den imorse , är också väldigt sugen på att köpa en. men den var redan såld :P
  • AnnelieTyresö

Skulle inte köpa den på Rusta, men det bästa är nog om du kan åka dit å testa den, å sen om den är stabil å tyst.

• marsflicka

Jag fick den från Rusta i julklapp och tycker den är toppen. Har hunnit testat den är vecka och har inget dåligt säga om den. Tog ett bra tag montera ihop men annars är den pefekt till det priset. Provade andra dyrare i andra affärer men blev så besviken att dom var lite rangliga. Så jag har sagt åt flera av mina vänner som vill ha en crosstrainer att jag tycker rustas är bra. Nu har dom tyvärr sålt slut här där jag bor.

• Skittles 77

marsflicka: låter den mycket?

• marsflicka

Den låter inte alls så det är skönt. Jag tycker den är väldigt mjuk i sina rörelser. Så för det priset passar den perfekt hemma. Dumt köpa nån som är jättedyr och sen ändå inte träna nåt på den.

• Mymlan80

Jag köpte min på JULA. Den var jättebillig, och HEMSK! Den var remdriven och lät hemskt mycket. Använde den kanske 5 ggr innan jag gav bort den. Jag rekommenderar att köpa en magnetisk, jag har lånat en sån som jag tänkte börja mitt nya liv med. Vilken dag som helst nu...{#lang_emotions_wink}

Välkommen Liten 091203
Svar på tråden Köpa crosstrainer