Höstpyssel
Hejsan!
Jag undrar om det finns någon som har lite idéer kring höstpyssel. Finns det tex ngt sätt att konservera fina höstlöv. Jag ska dekorera för en fest på fredag och funderar på att använda alla fina färger som fins ute nu.
Tips?
Hejsan!
Jag undrar om det finns någon som har lite idéer kring höstpyssel. Finns det tex ngt sätt att konservera fina höstlöv. Jag ska dekorera för en fest på fredag och funderar på att använda alla fina färger som fins ute nu.
Tips?
Kvistar från Rönn med bär är fina att lägga på bordet som dekoration....fina färger.
Minns att på dagis så tog vi 2 blad vaxpapper med löv emellan och strök några gånger med strykjärn.
Trä på rönnbär på tråd å torka. Det ser ut som koraller.
Håller annars med Norahsmamma om att det är jätte fint med rönnbärsklasar med några blad kvar.
Det är fint med torkade lönnlöv också!
Det är fint med torkade lönnlöv också!
Jag brukar samla kastanjer och lägga på bordet till dukningen, jag tycker de är så fina och härliga att hålla i! Kastanjer i en grupp med pumpor och värmeljus på ett fat blir också fint! *pyssla pyssla!*
Tack för alla bra förslag!
Det är så bra med alla duktiga människor som finns på det här forumet! Jag ska ge mig ut och samla rönnbär idag. Resten får jag nog ta på fredag så att det är "färskt".
Jag har för mig att vi satte lönnlöv i någon sorts vätska ( i en vas) när jag gick på dagis. Dom skulle hålla sig länge då. Är det någon som har en aning om vad jag menar. eller har jag bara drömt?
Jag får ursäkta att jag inte svarat tidigare, hade ingen möjlighet att ta mig in på fl.