• wiizz

VitrinSkåp..J*vligt fult eller?

är det fult?, känns 90tal...

ska köpa nya möbler nästa vecka.

Ska vitrinskåpet kastats?
    Vad ska jag köpa istället?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:49
    För att förklara bättre hehe
    Jag har mina "fin glas" i detta vitrinskåp men tycker de är fult.

men vad kan man ha i stället för ett vitrinskåp för förvarning av glas etc?

Stil spelar ingen större roll bara det är snyggt:)

• Svar på tråden VitrinSkåp..J*vligt fult eller?
  • Girlinthecity

Ja, väldigt svårt att veta hur det ser ut med enda beskrivningen att det är ett vitrinskåp. Finns ju mängder av modeller och färger när det gäller vitrinskåp, dessutom har vi ju ingen anning hur det ser ut hemma hos dig förövrigt eller vilken stil du har. Om det är fult eller inte vet bara du.

• mammatotoo

håller med föregående talare
    Jag själv är på jakt efter ett vitrinskåp och har en kandidat på ikea... kommer inte ihåg vad det heter med det är svart på ben och har "spröjs"

• Thursday

Beror väl på skåpet? Jag gillar t.ex. Stockholm från Ikea. Annars har jag mina finglas med mera i en skänk/sideboard.

• Tjoflöjt

Jag gillar inte vitrinskåp, varför ska man visa upp vilka "fina" glas man har liksom...

Nej, in med glasen i köksskåpen tycker jag.

• mammatotoo

Jag planerar att ställa den finare servisen, kokböckerna och söta skålar och burkar i vitrinskåpet... Sånt som hör till köket men inte riktigt får plats i de vanliga skåpen

• Houdini

Alltså om du tycker om att ha ett vitrinskåp köp ett vitrinskåp.

Det är du som ska leva med det inte en drös okända människor på ett forum.

• mamma0104

Om vitrinskåpet är fullr beror väl på hur det ser ut. Vi har två vitrinskåp hemma ett i oljad ek i köket och ett vitt lite lantligt i vardagsrummet är jättenöjd med mina skåp, men det finns ju massor av vitrinskåp som är fula också.

Vill du ha ett så ska du ha det, det är ju ingen annan som ska bestämma det.

• zuzzan

Jag är inte överdrivet förtjust i vitrinskåp jag har iallafall inte hittills hittat något som jag vill ha, dessvärre är sambon av annan åsikt så nu står det ett fanskap i vardagsrummet...ska jag leva med honom får jag väl leva med skåpet också

Själv tycker att jag glasen (som alla inte ens är fina) och spriten kan stå i ett köksskåp.

• Houdini

Och om man inte har köksskåp som det får plats i då ;)

Jag tycker om vitrinskåp, sen har jag en massa finglasoch sånt också som jag behöver plats till.

• 7Illyl1

Jag är ingen beundrare av vitrinskåp, men de är utmärkta att förvara ömtåliga böcker i.
    Fast helst på en undanskymd plats.

• LaCamille

Tänkte kasta mitt vitrinskåp då vi gjorde om i vardagsrummet men så "tapetserade" jag glasen på dörrarna med samma tapet som jag har som fond i rummet. Vet inte om det är "inne" eller "ute" men jag tycker det blev skitbra och man slipper se allt som står i den, vilket jag kan tycka se rörigt ut även om det är "fin glasen" står där. Nu passar skåpet perfekt där det står och känns ju som nytt.

• mammatotoo

Jag har sett då man tapetserar bakväggen i vitrinskåpen *snyggt*

• frk Carlsson

beror väl på vad för slags vitrinskåp det är. sånadär i "furu" el vad för slags trä det är, som var inne 1999 är ju kanske inte så snyggt. men det finns ju sjukt snygga äldre vitrinskåp och dem är det verkligen inget fel på!

Tuva 060524 o Vilda 080422 ska få ett syskon! BF 100604!
Svar på tråden VitrinSkåp..J*vligt fult eller?