Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

stark lukt!

Jag brukar kissa väldigt ofta, s k trängningar och tycker att urinen luktar starkt,fränt när jag kissar.

Vad kan det bero på??

• Svar på tråden stark lukt!
  • Trulsan

Låter som en urinvägsinfektion tycker jag. Boka en tid på din VC så att du får lämna ett urinprov.

• Anonym

brukar det inte göra ont när man har det???

• Skrymt

Inte alltid! Dessvärre tror många det!

Det kan ju även vara något annat som är i obalans så det skadar ju aldrig att höra med någon som är lite mer insatt!

• Anonym

Jag var hos läkaren i måndags och dem tog test på mig då men inget urinprov...skulle dem nog gjort..

trodde ju jag hade bakteriell vaginos då...

• Anonym

Min urin luktar också mer fränt nu än innan jag blev gravid. Enligt testet hos bm var det inte urinvägsinfektion.

• Anonym

Jag ringde och frågade och bm jag pratade med tyckte inte det lät som urinvägsinfektion...men en annan skulle ringa upp mig för en tid till dem nån annan dag.

• Tova

Jag kände precis som du några dagar efter BIM, jag var gravid och det håller fortfarande i sig. Jag tror det är ett ganska vanligt gravtecken, men det ska förstås inte göra ont som i urinvägsinfektion, mer en känsla av att man vill kissa hela tiden. Lycka till!

• Anonym

Jag ska snart ha Äl så gravid är jag inte...och socker vet jag inte?

• Anonym

Hej igen , fick svar ifrån infomedica som svarade såhär

Fråga:
    Jag brukar kissa väldigt ofta, s k trängningar och tycker att urinen luktar starkt,fränt när jag kissar.

Vad kan det bero på??

Svar:
    Hej xxxx
    Täta trängingar kan bero på en urivägsinfektion, på oro/stress eller på en irritation i urinröret.

Stark och frän lukt kan bero på det du ätit, att du druckit lite så urinen är ovanligt koncentrerad eller på en infektion.

På länken nedan kan du läsa mer om urinvägsinfektioner, blåskatarr. Om du tycker att det stämmer med dina besvär kan du vända dig till din vårdcentral (eller motsvarande) för undersökning.

Jag har fått en tid den 13 november på min vårdcentral då jag ska lämna urinprov dit..

• Baronessan

Jag tycker mitt luktar starkare om jag druckit för lite vatten... Precis som anonym ovan skriver som om det var FÖR koncentrerat...

Drick MYCKET mer vätska och "sniffa"om det blir bättre?

• Anonym

Vågar inte dricka för mycket för då får jag problem med vattenkastningen

• Anonym

När jag hade urinvägsinfektion tyckte jag att urinen luktade lite 'skinklikt', fast starkare, mer fränt.. Men det påminde om skinka

Svar på tråden stark lukt!