• Wimzan

Uddevalla... bra område?

Hej!

Jag ska flytta till Uddevalla under januari månad eftersom jag ska jobba och studera där. Jag känner inte till Uddevalla alls och undrar därför om någon där ute känner till staden lite bättre och kan ge mig tips på vilka områden som är bra och vilka som är mindre bra.
    De som jag trodde var bra har visat sig vara "ökande" bland Uddevallabor :-P

Jag skulle verkligen bli jättetacksam för alla svar... just nu är jag bara förvirrad

• Svar på tråden Uddevalla... bra område?
  • netza

Beror ju på om du ska hyra eller köpa? För hyreslägenhetsområden finns väl inga direkt som är sämre eller bättre. Dalaberg är värst iaf, men Hovhult och Tureborg kommer inte långt efter. Sen finns det ju privata hyresvärdar men de har jag ingen större koll på så sett, men de är oftast i bättre områden.

• netza

Ska väl dock tillägga att det är ca 5 år sen jag bodde i Uddevalla, men är uppväxt där och tror inte mycket har ändrats.

• SeTa

Håller med Sandra.
    Allt är inte bedrövligt på dalaberg. Det finns många guldklimpar här också!
    Vi har bott på vindfället i sju år. Och det är suveränt!

Anledningen till att Dalaberg, Hovhult och Tureborg har dåligt rykte är ju för att det är invandrartätt. Men det måste inte vara negativt.

• netza

Näe, Vindfället är det det bättre stället på Dalaberg. Och är ju inte bara pga invandrarna det har dåligt rykte utan även alkisar och mycket socfall. Sen är det ju ett klassiskt miljonprogramsområde och jävligt nergånget.

Svar på tråden Uddevalla... bra område?