• Snova

Vilket av dina fingrar är längst?

Jag trodde att långfingret var längst hos alla människor, det hörs ju på namnet. Läste nyss en artikel där det verkade som att en del har lika långt pekfinger. Mysko. Eller?

Svara gärna i tråden om du har stor eller liten skillnad mellan de fingrarna, alltså om de är nästan jämnlånga eller ej.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 23:58
    Glöm tråden, jag hade helt missuppfattat/läst fel/snurrat ihop det hela. Se kommentarerna på blogginlägget om nån vill fördjupa sig i fingerlängder.

Helt normalt att långfingret är längst alltså.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dina fingrar är längst?
  • snillis

Långfingret är ca 1,5 cm längre än pekfingret.
    Däremot är min stortå inte längsta tån, men det kanske är en annan tråd

• Peztis

Det finns ju alla varianter av händer... På vissa är alla fingrar lika långa, dvs handen är inte spesig och man sträcker på fingrarna utan mer fyrkantig.
    På mig är långfingret längst, därefter ringfingret, pekfingret och sist lillfingret.
    Tummen kör sitt eget race...

• Hertha

Jo att det kan skilja mellan pekfinger och långfinger är jag väldigt bekant med och att dessa kan vara nästan lika långa som långfingret vet jag också men jag hittar ingenting om att långfingret inte är längst hos någon (och jag gillar att googla).

Däremot finns det ju en massa teorier om vilken personlighet man har beroende av vad som är längst av pekfinger och ringfinger.

• Snova
    Hertha skrev 2009-12-27 21:36:21 följande:
    Jo att det kan skilja mellan pekfinger och långfinger är jag väldigt bekant med och att dessa kan vara nästan lika långa som långfingret vet jag också men jag hittar ingenting om att långfingret inte är längst hos någon (och jag gillar att googla). Däremot finns det ju en massa teorier om vilken personlighet man har beroende av vad som är längst av pekfinger och ringfinger.
    Ah, vad är det för teorier?
    Tidningen jag läste verkar ju ha dålig koll, av 40 röster har samtliga svarat att långfingret är längst...
  • Peztis

Åh, jag har en underbar bok som heter "Lär känna dig själv" med många timmars underhållning och skratt!

Där sägs att den som har formen fyrkantig är välanpassade konformister, punktliga och precisa, lever inte lyckliga under autoritära förhållanden, gillar lag- pch ordningsklimat med disciplin. Tänker innan de handlar, fölkjer sällan instinkter, materialister, älskar sina hem och familj, fastya och pålitliga vänner, ärliga och rättframma.

ISBN till boken (om den fortfarande går att få tag i) är 9150003879.

• Boothwalker

Jag tycker det är mer intressant att veta om pek eller ringfingret är längst... (Mitt ringfinger är tex mer jämnlångt med långfingret än vad pekfingret är =)

Räven överraskar Grisen...
Svar på tråden Vilket av dina fingrar är längst?