• angelica01

Är jag gravid?

Är lite fundersam.

Jag har inte riktigt en regelbunden mens. Kan ha allt från 30 till 40 dagar mellan min mens.

Nu är det dock så att jag inte haft mens sedan 13/11 vilket gör att det är 44 dagar sen vilket jag tycker känns lite väl länge.

Iaf, nu är det så att jag tycker mig ha börjat bli känslig mot dofter, det kanske är en inbillning men det känns så. Tycker även att jag pendlar i temperaturer hela tiden. Ena sekunden fryser jag och har gåshud hela tiden, sen svettas jag. Jag är annars en väldigt kall person så det är ovanligt att jag svettas.

De senaste dagarna har jag haft ont i magen, lite som mensvärk men ändå inte och idag har jag haft ont i vad jag tror är höger äggstock. Det hugger till då och då samtidigt som jag har molnande värk. Det har känts som att jag ska få min mens i flera dagar, och att jag faktiskt fått det men det har bara varit rikliga flytningar. Har även känt mig otroligt trött och även ibland illamående, men det är jag ofta på morgonen ändå så jag vet inte om jag ens borde ta med det?
    Igår skulle jag även festa men var på tok för trött och kände inte alls för alkohol.

Jag börjar nu fundera på om jag är gravid eller inte. Eller om det är så att mensen bara är sen och att jag är nojig? Jag har inte ont i brösten och jag tror heller inte de blivit större.

Funderar nu på att köpa ett test imorgon eller är det helt onödigt? Kan det vara så att jag bara inbillar mig? Jag menar, trött kan man ju vara ändå?

Jag och min sambo försöker inte bli gravida men om det skulle ske är det välkommet. Vi har inte skyddat oss på 1½ år men ännu har det inte blivit något så jag börjar tro att jag inte kan bli med barn. Har gjort många test innan jag insåg att jag kunde ha 40 dagar mellan mensen och jag blir alltid lite besviken. Så är det värt att göra ett till?

Hoppas någon hinner läsa igenom detta långa inlägg :)

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Sannalouise87

det kan ju vara värt att ta ett test...ingen annan kan ju svara på om du är gravid eller ej...

• Muppen

Det låter ju som om du kunde vara gravid, men det kan bara ett test visa.
    Tyvärr är det så att man många gånger inbillar sig symptom, det gjorde jag flera gånger innan jag verkligen plussade. Man ville så gärna helt enkelt.
    Känns det trist att köpa test kan du ju alltid avvakta lite till och se om mensen dyker upp iaf. Lycka till!

Svar på tråden Är jag gravid?