• 4familjen

Skickas massa skräppost från mitt hotmail-konto, hur gör jag?

dom senaste veckorna har det skickats massa skräppost från mitt hotmail konto, hur gör jag för att förhindra detta?

har försökt kolla runt lite, men i kontaktlistan så har jag inte ens hälften av alla dessa kontakter som skräpposten skickats till, utan det har även skickats till företag/personer som jag enbart har skickat iväg ett enda mail till!

är fruktansvärt irriterande detta och vill verkligen åtgärda det!

• Svar på tråden Skickas massa skräppost från mitt hotmail-konto, hur gör jag?
  • väntar4an 2010

byt kod kan vara hackers

• sessessa

Från mitt med! Jag har bytt lösen, och det fungerar inte!
    Skickas till personer jag inte ens har hört talas om..
    Så denna tråd lägger jag genast till favoriter och hoppas på något bra förslag! =)

• sessessa

Från mitt med! Jag har bytt lösen, och det fungerar inte!
    Skickas till personer jag inte ens har hört talas om..
    Så denna tråd lägger jag genast till favoriter och hoppas på något bra förslag! =)

• Yamashita

Tips

Nr 1
    Skicka aldrig aldrig kedjebrev !! Får du ett, skicka INTE vidare det. För det är så din mailadress hamnar hos okända.
    Det är via kedjebrev som mailadresser får spam, de adresserna sprids vind för våg.

Se din mailadress som ditt telefonnummer el. adress. Du ger inte vem som helst ditt telefonnummer, eller?
    Ja du kanske gör det, men då är du inte rädd om din integritet.
    Om du nu måste skicka kedjebrev för att du verkligen tror på att de gör någon nytta. Lägga alla de du tänker skicka till under "HEMLIG KOPIA" då syns inte alla adresser för alla som får brevet.

Ja nog om det och till era problem

*Logga in på din hotmail och byt lösenord.
    *Rensa din dator på spionprogram/trojaner/virus, scanna med Malwarebytes Anti-Malware ( googla )

• 4familjen
    Yamashita skrev 2009-12-27 21:47:41 följande:
    TipsNr 1Skicka aldrig aldrig kedjebrev !! Får du ett, skicka INTE vidare det. För det är så din mailadress hamnar hos okända.Det är via kedjebrev som mailadresser får spam, de adresserna sprids vind för våg.Se din mailadress som ditt telefonnummer el. adress. Du ger inte vem som helst ditt telefonnummer, eller?Ja du kanske gör det, men då är du inte rädd om din integritet. Om du nu måste skicka kedjebrev för att du verkligen tror på att de gör någon nytta. Lägga alla de du tänker skicka till under "HEMLIG KOPIA" då syns inte alla adresser för alla som får brevet.Ja nog om det och till era problem*Logga in på din hotmail och byt lösenord.*Rensa din dator på spionprogram/trojaner/virus, scanna med Malwarebytes Anti-Malware ( googla )
    kedjebrev skickar jag aldrig, och det kan skickas skräppost från mitt konto till ett företag som jag kan kontaktat för första gången dagen innan!

men ska prova det där malware du tipsade om, och har bytt lösen redan! hoppas det hjälper
  • Gung Ho
    4familjen skrev 2009-12-27 21:52:56 följande:
    men ska prova det där malware du tipsade om, och har bytt lösen redan! hoppas det hjälper
    download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

Kör även denna: www.superantispyware.com/download.html
    (Välj det som är gratis)

Alltid bra att köra minst två anti-spyware program (gäller dock ej anti-virus program!).

Du har säkert ngn slags virus/trojan/spyware som använder ditt hotmailkonto för spam. Lösenordsbyte brukar inte hjälpa om det lagras i datorn. Man måste få bort programmet som orsakar spammet.
Svar på tråden Skickas massa skräppost från mitt hotmail-konto, hur gör jag?