• Elins mamma 2010

Vilket är "bäst"? privat eller landstinget när det gäller mödravård i Norrköping?

Jag fick nyligen veta att jag är gravid och funderar nu på om jag ska kontakta landstingets barnmorskor via Vrinnevisjukhuset eller om privat mödravård (tex Lovisa läkarmottagning) är bättre? Någon som kan och vill dela med sig av sina erfarenheter?

• Svar på tråden Vilket är "bäst"? privat eller landstinget när det gäller mödravård i Norrköping?
  • Juni 06

Jag går på mvc på vrinnevi har Margaretta Gustavsson nu hon är kanon bra.

• Jacida

Jag är nöjd med mvc på vrinnevi och kommer att gå där nu med mitt tredje barn. Har även hört bra om Lovisa så det r nog vilket som.

• Elins mamma 2010

har man samma barnmorska sen när bebisen är nyfödd? har Lovisa såna som man har efter födseln också i såfall?

• Jacida

Man går en gång på efterkontroll på mvc ca 6 veckor efter födseln har jag för mig. Är det något efter födseln så hör man av sig till kvinnokliniken (BB) tror jag. Ni kommer sedan att gå hos BVC med barnet så där får ni en ny kontakt. Första träffen med BVC brukar vara när barnet är ca en vecka.

• shoreline

Kan varmt rekommendera Lovisa mödravård!

• Elins mamma 2010
    shoreline skrev 2009-12-30 16:46:42 följande:
    Kan varmt rekommendera Lovisa mödravård!
    har lovisa mödravård grupper när det gäller tex inför förlossningen och sånt? missar man nåt genom att välja dem istället för landstinget?
  • Elisabeth83

Jag går på Lovisa. Tycker miljön där känns mycket trevligare! Inte alls så där sjukhusaktigt. Vi har varit på föräldrakurser om det är det du menar? 

Svar på tråden Vilket är "bäst"? privat eller landstinget när det gäller mödravård i Norrköping?