• kakelidua

    Hårförlängning?

    Hej!
    Jag planerar att förlänga mitt hår, har gjort det tidigare med stick hair som man klämde fast med eget hår i små ringar. Resultatet blev toppen, men inte speciellt hållbart. Däremot upplevde jag det väldigt skonsamt mot mitt egna hår. Nu ska jag förlänga det till våren igen och funderar då på sådana ringar med lim i som man klämmer ihop med värme. Vet du hur mycket bättre det sitter och om det är värt att göra det? Lim känns ju inte som det bästa för mitt eget hår. Eller har du någon annan ide?

  • Svar på tråden Hårförlängning?
  • Hårexperten

    Hej!

    Det finns´lite olika tekniker som man kan använda sig av när det gäller hårförlängning.

    Keratinvax som man fäster slingvis och smällter på det egna håret.
    Denna metod är den mest hållbara mellan 4-6 mån innan man får plocka loss slingorna. Dessa kan man återanvända om man skött löshåret på rätt sätt.

    MAn kan även göra små bottenflätor under ditt egna överhår där man syr på trensar med löshår. Detta är det absolut skonsammaste sättet men nackdelen är att det håller bara ca 2 mån, sen får man ta loss håret och fläta om botternflätorna eftersom ditt egna hår vuxit ut.

    Sen han man även limma på trensarna men detta sliter lite på ditt egna hår.

    Hoppas jag kunnat råda dig lite.

    Lycka till!

Svar på tråden Hårförlängning?