Slemproppen i vecka 10....
Nån mer som har haft delar av slemproppen som lossnat redan i vecka 10....rätt "mkt" och i omgångar...och ytterst lite rosa på pappret?
Nån mer som har haft delar av slemproppen som lossnat redan i vecka 10....rätt "mkt" och i omgångar...och ytterst lite rosa på pappret?
Förlåt.. men.. det är inte missfall då?
Kan slemproppen lossna så tidigt? Den lossnar ju innan förlossningen, om den lossnar i överhuvudtaget väl..?
Det har väl inte ens bildats så mycket till slempropp så tidigt att man märker av om den lossnar.
alltså jag har barn innan... vet exakt hur slemproppen ser ut...och detta e exakt så. Slemmet eller va man ska säga e som snor. Går inte att ta miste...
Men så här tidigt?
Med mina andra har dom lossnat i slutet.
Har i alla fall aldrig hört någon som har en fullt utvecklad slempropp i v.10. Däremot kan det vara rikliga slemmiga flytningar. Ganska vanligt.
Anonym (vet ej..) skrev 2009-12-27 21:52:05 följande:
Med tanke på att förlossningen i regel startar 1-7 dagar efter slemproppen gått så får vi väl hoppas på att det inte är slemproppen det gäller i det här fallet.
Skulle tro att det är flytningar som är blodblandade - vilket är väldigt vanligt i en så pass tidig graviditet då slemhinnorna är känsligare än vanligt. (Har egna erfarenheter av detta...)
Så länge du inte känner av smärtor så behöver du inte oroa dig, men kontakta en barnmosrksa om du känner att du inte kan vara lugn.
Lycka till!
Mina flytningar är också gula som snorlobbor ibland. Jag antar att det är normalt. Är också i v.10. Så länge man inte har ont och blöder med klumpar i så tror jag att det är lugnt.
Här finns lite info från barnmorskor om slemproppen:
mammasidan.se/foerlossning/fakta-om-slemproppen
Du som har barn sen innan vet väl också att det inte finns en graviditet som liknar den andre. Det är slemmiga flytningar, kanske en svampinfektion på g. För svamp behöver varken klia eller göra att man blir röd i underlivet, utan det kan vara just såna flytningar som du beskriver. Har haft ett antal under mina tre graviditeter. Att det skulle vara slemproppen är helt uteslutet, finns ingen anledning till att misstänka det ens.
Ta kontakt med din BM imorrn och be henne göra en kontroll så att du inte har svamp nästa gång du ska dit. Om du ens varit där... jag tror inte jag varit hos BM innan v 12 då inskrivningen varit, men det kan ju vara olika.
Så slappna av, det är säkert i sin ordning.